نفربر Kurganets-25 روسی توسط کنترلری مشابه گیم‌ پد پلی استیشن هدایت می‌ شود

شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
در هفته‌ای که گذشت، ارتش روسیه به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم، بزرگ‌ترین رژه‌ی نظامی خود را برگزار کرد که در جریان آن شماری از پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی روسیه از قبیل نفربر Kurganets-25 و تانک آرماتا معرفی شد. اطلاعات منتشر شده حاکی است که کمپانی سازنده‌ی این نفربر، از کنترلری مشابه گیم‌پد پلی استیشن استفاده کرده است.
تبلیغات

روسیه در جریان رژه‌ی نظامی باشکوه خود که هفته‌ی گذشته برگزار شد، شماری از مدرن‌ترین جنگ‌افزارهای نظامی خود را معرفی کرد. یکی از تجهیزات نظامی مدرن این کشور، نفربر Kurganets-25 است که براساس اطلاعات ارائه شده از کنترلری مشابه آنچه که با پلی ‌استیشن سونی همراه شده، استفاده شده است. آلبرت باکُو، قائم مقام کمپانی Tractor Plants که وظیفه‌ی ساخت این نفربر را بر عهده دارد، این موضوع را اعلام کرده است. وی در این خصوص گفت:

من برای متقاعد کردن طراحان به منظور استفاده از الگوی ساخت کنترلر پلی استیشن 4 تلاش بسیاری کردم، چراکه چنین طراحی برای استفاده توسط سربازان جوان بسیار تأثیرگذار است و سازگاری با آن به زمان کمی نیاز دارد.

باتوجه‌به اینکه تصویری از این کنترلر منتشر نشده، هنوز مشخص نیست که آیا Tractor Plants از کنترلر مشابه نسل‌های پیشین استفاده کرده یا گیم‌پد کنسول بازی پلی استیشن 4 را برای الگوبرداری مورد استفاده قرار داده است. باکو به این موضوع اشاره کرده که طراحی فشرده و کوچک این کنترلر موجب شده تا در فضای درون کابین از نظر اشغال جا صرفه‌ جویی بسیاری شود.

باتوجه‌به اینکه در زمان مورد اصابت قرار گرفتن تانک، استفاده از فرمان درون اتاقک کنترل به دلیل ممانعت از بیرون آمدن راننده بسیار خطرناک است، از این رو کنترلر بسیار کاربردی است.

انتظار می‌رود نفربر Kurganets-25 از سال 2016 به‌صورت انبوه تولید شده و دراختیار ارتش روسیه قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات