اپلیکیشن جدید Autodesk با هدف طراحی اسباب بازی به کودکان ارائه خواهد شد

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
امروزه پرینترهای سه بعدی هرچیزی را از که کاربر درخواست داشته باشد تولید می‌کند. حال کمپانی Autodesk اپلیکیشن جدیدی را توسعه داده که به کودکان کمک می‌کند تا اسباب بازی‌های خود را طراحی کرده و با کمک پرینترهای سه بعدی آن‌ها را تولید کنند.
تبلیغات

 کمپانی Autodesk که با نرم‌افزار Autocad معروف است تصمیم گرفته تا به دنیای پرینترهای سه بعدی وارد شود. اپلیکیشن جدید که Tinkerplay نام دارد، محیطی کاربرپسند و برای کودکان طراحی شده است. البته به گفته‌ی توسعه دهندگان این اپلیکیشن برای تمامی سنین طراحی شده و کاربران می‌توانند با کمک آن اسباب‌ بازی طراحی کرده و سپس آن را تولید کنند. این اپلیکیشن کاملا جهت تعامل با پرینترهای سه بعدی طراحی و ساخته شده است.

در واقع هدف این اپلیکیشن همانند اتوکد، طراحی است. با این تفاوت که خبری از طراحی‌های معماری نبوده و صرفا می‌توان توسط آن اثری زیبا و کارآمد خلق کرد. تینکرپلی که برای آیپد طراحی شده با پرینترهای سه بعدی دسکتاپ قابل تعامل بوده و از طرح‌های مختلف اسباب بازی استقبال می‌کند. البته این اپلیکیشن طرح‌های آماده‌ای از شخصیت‌های کارتونی برای کودکان در نظر گرفته که کار طراحی و انتخاب را آسان‌تر می‌کند. کودکان می‌توانند تمامی اجزای بدن شخصیت کارتونی یا بخشی از آن را به صفحه طراحی آورده و با کمک آن‌ها شخصیتی که در ذهن خود دارند را خلق کنند. تمامی رنگ‌ها، طرح‌ها و سایز به اختیار کاربر قابل تغییر است؛ اجزاهای انتخاب شده با اتصال دهنده‌هایی به هم متصل شده و یک اسباب بازی کاملی را تشکیل می‌دهد. در نهایت، اسباب بازی که توسط کابر طراحی شده کاملا قابل تولید توسط پرینترهای سه بعدی است؛ حتی رنگ و سایز اسباب بازی نیز توسط این پرینترها قابل پشتیبانی است.

 محیط تینکرپلی بسیار آسان بوده و مخاطب را برای طراحی انواع مختلف اسباب بازی‌ها و خلق آثار ذهنی آن‌ها درگیر می‌کند. این اپلیکیشن به همراه لیست بزرگی از ابزارهای طراحی در پلتفرم‌های آی‌او‌اس، اندروید و ویندوز فراهم شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات