گوگل‌ گلس از نو طراحی خواهد شد

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل گلس  یکی از شاهکارهای دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود که گوگل تمامی خلاقیت خود را در ساخت این محصول به‌کار گرفته است. نیویورک تایمز به نقل از افراد آگاه در این پروژه اعلام کرده که نسل بعدی این گجت از نو طراحی شده و کاملا متفاوت خواهد بود.
تبلیغات

پروژه عینک بخشی از آزمایشگاه ایکس گوگل در این شرکت است که بر روی تکنولوژی‌های آینده کار می‌کنند، مانند خودروی بدون سرنشین. این پروژه در گوگل پلاس معرفی شد. سه نفر از کارشناسان گوگل مدیریت این پروژه را بر عهده داشتند؛ گوگل نیز در انتخاب این سه دانشمند وسواس خاصی به خرج داده است. این کارشناسان بر روی ایده دستیابی به واقعیت افزوده با لنزهای تماسی کار کردند. پس از رونمایی از نسخه اولیه آن، دنیای تکنولوژی با گجتی خارق‌العاده متحول شد. ما در تیم زومیت این شانس را داشتیم تا بتوانیم با این محصول کار کرده و تجربه کاری خودمان را با شما به اشتراک بگذاریم. 

نسخه بعدی عینک گوگل هیچ شباهتی به نسل قبل خود نخواهد داشت. رئیس جدید این پروژه قصد دارد از ابتدا آن‌را طراحی کرده و روانه بازار کند. گوگل ماه قبل اعلام کرد که فروش نسخه فعلی عینک خاتمه یافته و دیگر تولید نخواهد شد؛ اما با این حال پروژه کاملا متوقف نشده و شاهد طراحی جدیدی از عینک گوگل خواهیم بود. به گفته‌ی نیویورک تایمز، تونی فادل، بنیانگذار شرکت Nest‌ که از یک سال پیش در تیم گوگل گلس مشغول کار است، نقشه‌های بزرگی برای طراحی مجدد عینک دارد.

فادل یکی از کارمندان سابق اپل، قصد دارد عینک را مجدداً طراحی کرده و تا اتمام بررسی نهایی محصول، منتشر نخواهد شد. مشاور فادل در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت:

نسخه آزمایشی عینک در اختیار عموم قرار نگرفته و فادل تا کامل نشدن یک محصول، آن‌را عرضه نخواهد کرد.

 قبلا گزارشاتی مبنی بر ارائه شدن چیپ عینک جدید توسط اینتل گزارش شده است. ظاهر عینک نیز شامل تغییراتی خواهد بود. به دلیل وجود منشور شیشه‌ای در قسمت جلویی عینک و باتری، تغییرات آتی دشوار خواهد بود. Luxottica بزرگ‌ترین تولید کننده عینک در دنیا که شامل برندهای معروفِ Ray-Ban، Oakley و Diane von Furtstenburg است، در طراحی ظاهرِ عینک جدید به گوگل کمک خواهد کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات