اسراری از اعماق اقیانوس

یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
مطالعه 5 دقیقه
اقیانوس‌ها قرن‌هاست به عنوان یکی از مهمترین راه‌های حمل و نقل بار و مسافر و گاهی به عنوان میدان جنگی برای انسان مطرح بوده تا اعماق آب‌ها به قبرستان کشتی‌های غرق شده تبدیل شود
تبلیغات

به گل نشسته در اعماق

LVT4

در امتداد ساحل جنوبی مائوئی غواصان دانشگاه هاوایی وسیله‌ی نقلیه‌ی دریایی-زمینی را کشف کرده‌اند که در جنگ جهانی دوم توسط ایالات متحده استفاده میشد، نام این خودرو LVT-4 است.

کشتی شکسته کارئیب

carrib-shipwreck

کشتی کارائیبی ناشناسی که توسط محققان سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) در سال ۲۰۱۱ کشف شد.

نور شمال

Northern-Light

کشتی شکسته‌ی نور شمال در حدود ۴ کیلومتری جنوب شرقی البوریف فلوریدا در اعماق ۶۰ متری دریا خوابیده است. این کشتی در سال ۱۸۸۸ به عنوان یک کشتی باری ساخته شد اما در سال ۱۹۲۷ تبدیل به دوبه شد. سال ۱۹۳۰ این کشتی با برخورد یک شی شناور در توفان شدید به آرامگاه ابدی خود فرو میرود.

کشتی شکسته‌ی جزایر میدوی

USS-MACAW1

غواص NOAA جان بروکس در حال بررسی باقیمانده‌ی کشتی USS MACAW در میان صخره‌های جزیره‌ی میدوِی هاوایی است. این کشتی غرق شده یادگاری از قدرت نیروی دریایی آمریکا در خلال جنگ جهانی دوم و جزئی از آثار ملی این کشور محسوب می‌شود.

کشتی شکسته‌ی هوئی مارو

hoei maru wreck

این کشتی در اعماق محدوده‌ی حفاظت شده‌ی ملی پاپاهانائوموآکئای هاوایی خوابیده است. در این محدوده‌ی کوچک کشتی‌های زیادی غرق شده‌اند.

لاشه‌ی پل پالمر

paul-palmer

پل والمر در سال ۱۹۰۲ ساخته شد و کشتی دو دکله‌ای بود که توسط تجار زغال سنگ نیوانگلند اداره میشد. در سال ۱۹۱۳ این کشتی دچار آتش سوزی می‌شود و خدمه آن را رها می‌کنند تا پل پالمر به آرامگاه خود در دهانه‌ی خلیج ماساچوست فرو رود. ناحیه‌ای که هم اکنون به پناهگاهی برای موجودات دریایی تبدیل شده است. در عکس بالا باقیمانده‌های تورهای ماهیگیری گیر کرده به موتور کشتی را می‌بینید.

PAUL PALMER 2

بدنه‌ی چوبی پل پالمر به خانه‌ای برای مرجان‌ها و موجودات دریایی تبدیل شده است.

ناشناخته

unknown

غواصان دانشگاه دریایی هاوایی کشتی ناشناسی را اندازه‌گیری می‌کنند. این کشتی طی تحقیقات برای شناسایی باقیمانده‌های جنگ جهانی دوم در آبهای نزدیک به ساحل ماکنا در مائویی هاوایی کشف شد.

کشتی شکسته‌ی قلعه‌ی دونوتار

dunnottar-castle

کشتی شکسته‌ی دیگری در کنار صخره‌های مرجانی کوره‌ی هاوایی خوابیده است، قلعه‌ی دونوتار ۷۹ متری در سال ۱۸۷۴ در اسکاتلند ساخته شد و در مسیر خود از سیدنی به ولمینگتون کالیفرنیا همراه با باری از زغال سنگ در سال ۱۸۸۶ در هم شکست. این کشتی در سال ۲۰۰۶ توسط باستان شناسان دریایی کشف شده و مورد بررسی قرار گرفت، هرچند بدنه‌ی کشتی در طول زمان فرو ریخته اما به طور معجزه آسایی دست نخورده باقی‌مانده است. بدنه، موتور و باقی قسمت‌های فولادی توسط مرجان‌ها پوشیده شده و به خانه‌ای برای ماهی‌ها و میگوها تبدیل شده است.

خیابانی از کشتی‌های غرق شده

Shipwreck-Alley1

غواص NOAA در حال بررسی عرشه‌ی پایینی کشتی چوبی بزرگ باری SS Florida است که در سال ۱۹۰۹ پس از برخورد با کشتی بخار RMS Republic غرق شد. این کشتی در منطقه‌ای که به نام کوچه‌ی کشتی‌های شکسته معروف است در خلیج تندر و در شمال غربی دریچه‌ی هرن میشیگان خوابیده است.

تایتانیک؛ خفته در اعماق تاریک اقیانوس

titanic-bow1

سال ۱۹۰۹ در ایرلند شمالی کشتی‌ای ساخته شده که به غیر قابل غرق شدن مشهور بود، RMS Titanic با بدنه‌ی دو لایه به ۱۶ قسمت مجزا تقسیم شده و برای غرق نشدن ساخته شده بود. این شاهکار هنر و صنعت ۲۷۰ متری در آوریل ۱۹۱۲ پس از برخورد با یک کوه یخ در جنوب نیوفانلند غرق شد و هم‌اکنون در اعماق ۳٫۷ کیلومتری اقیانوس اطلس خوابیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات