جنسیس از لوکس‌ترین خودروی خود با نام جی ۹۰ رونمایی کرد

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
مطالعه 5 دقیقه
همانطور که پیش‌تر نیز در زومیت منتشر شد، هیوندای از این پس محصولات لوکس خود را در قالب برند جنسیس عرضه خواهد کرد و دیگر شاهد هیوندای جنسیس و سنتنیال نخواهیم بود. غول خودروسازی کره از اولین محصول خود با برند جنسیس رونمایی کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هیوندای برای رقابت با برند‌های لوکس بازار خودرو اعم از لکسوس، آکورا، اینفینیتی، مرسدس بنز، بی‌ام‌و، آئودی، کادیلاک و لینکلن، تصمیم بر استفاده از نام محبوب جنسیس گرفت و آن را به برندی مستقل و لوکس تبدیل کرد. بدین ترتیب دیگر شاهد ارائه خودروهای هیوندای جنسیس و سنتنیال نخواهیم بود و خودروهای مذکور تحت برند جنسیس و با کد G عرضه خواهند شد. اکنون اولین و لوکس‌ترین خودروی جنسیس با نام G90 معرفی شده است؛ این خودرو جانشین سنتنیال خواهد بود.

hyundai g90

جی ۹۰ اولین محصولی است که از زبان طراحی جدید جنسیس با نام وقار قهرمانانه (Athletic Elegance) بهره می‌برد. این زبان طراحی زیر نظر پیتر شرایر توسعه‌ داده شده است و برخطوط عضلانی و قدرتمند بدنه تاکید دارد. جلو پنجره‌ی شش وجهی به عنوان المان اصلی محصولات هیوندای در کنار چراغ‌های جلوی کاملا پخته و لوگوی‌ جدید جنسیس چهره‌ی اصلی جی ۹۰ را در بخش جلویی خودرو تشکیل می‌دهند.

hyundai g90

پلتفرم به کار رفته در جی ۹۰ همان نمونه‌ی به کار رفته در هیوندای جنسیس ۲۰۱۵ (هیوندای جنسیس با نام جنسیس جی ۸۰ سال آینده معرفی خواهد شد) است که مقداری کشیده‌تر شده است. جی ۹۰ به صورت پیش‌فرض با سیستم انتقال نیرو به چرخ‌های عقب عرضه می‌شود. اما در صورت نیاز مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی بیشتر از سیستم چهارچرخ محرک مخصوص جنسیس با نام تجاری H-TRAC بهره ببرند. جنسیس در خودروهای خود از سیستم تعلیق جدیدی با نام سیستم تعلیق انطباق‌پذیر (Genesis Adaptive Control Suspension) استفاده می‌کند تا سواری نرم و راحت در کنار قابلیت‌های بالای دینامیکی تضمین شود. جعبه‌ دنده‌ی هشت سرعته نیز به صورت استاندارد وظیفه‌ی انتقال نیرو را بر عهده خواهد داشت.

hyundai g90

همانطور که انتظار می‌رفت، جنسیس جی ۹۰ اولین خودرویی خواهد بود که از پیشرانه‌ی جدید ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری به همراه توربوشارژرهای دوقلو بهره می‌برد. این پیشرانه توانایی تولید ۲۶۸ اسب بخار را در کنار ۳۷۶ پوند فوت گشتاور را دارد که بدین ترتیب به جی ۹۰ قابلیت رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان ۶.۲ ثانیه می‌دهد. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری به قدرت ۲۲۸ اسب بخار در کنار نمونه‌ی هشت سیلندر ۵ لیتری به قدرت ۳۰۷ اسب بخار، دیگر گزینه‌های قابل سفارش هستند. نمونه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی هشت سیلندر سریع‌ترین مدل موجود است که تنها در مدت زمان ۵.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

جی ۹۰ سدانی عظیم و سنگین وزن است. این خودرو در سبک‌ترین نمونه‌ی خود وزنی معادل ۲۴۲۰ کیلوگرم دارد که در سنگین‌ترین مدل به ۲۵۹۵ کیلوگرم می‌رسد. این در حالی است که بی‌ام‌و سری هفت در مدل مخصوص خود با فاصله‌ی بین دو محور بیشتر، وزنی برابر با ۱۹۱۶ کیلوگرم دارد.

hyundai g90

در داخل کابین جی ۹۰، جنسیس سنگ تمام گذاشته است و شاهد استفاده از مرغوب‌ترین چرم‌ ایتالیا در کنار چوب‌ واقعی هستید. صندلی‌های این خودرو قابلیت تنظیم در ۲۲ جهت مختلف را دارند. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، دوربین دید اطراف خودرو و سیستم صوتی فوق‌العاده‌ی لکسیکن تنها بخشی از امکانات رفاهی جی ۹۰ هستند. جنسیس در لوکس‌ترین خودروی خود از سیستم تهویه‌ی خودکار سه گانه استفاده کرده است. هم‌چنین سرنشینان در هر مکانی از خودرو می‌توانند به شارژ گوشی‌های خود توسط سیستم شارژ بی‌سیم بپردازند.

hyundai g90

در بخش‌ سیستم‌های ایمنی و کنترل همانطور که انتظار می‌رفت جی ۹۰ از جدیدترین تکنولوژی های موجود بهره می‌برد. کروز کنترل تطبیق‌پذیر همراه با سیستم کنترل لاین هوشمند، ترمز اضطراری با قابلیت شناسایی افراد پیاده‌رو، سیستم اخطار نقاط کور و بررسی توجه راننده به جاده، تعدادی از سیستم‌های موجود در جی ۹۰ است. در بعضی از بازار‌ها نیز می‌توان نمونه‌ی نیمه خودکار خودرو را نیز تهیه کرد. جنسیس جی ۹۰ خود را برای رقابت در یکی از سخت‌ترین رده‌های بازار و رقبایی هم‌چون بی‌ام‌و سری هفت، مرسدس بنز اس کلاس، آئودی اِی ۸، لکسوس ال‌اس و لینکلن کانتیننتال آماده می‌کند.

hyundai g90

جنسیس پیش تر وعده‌ی عرضه ی ۶ خودرو را با همین برند تا پایان دهه داده است که علاوه بر جی‌۹۰، جی ۸۰ که جایگزین هیوندای جنسیس فعلی خواهد شد، سدان سایز کامپکت، دو خودروی شاسی بلند فول سایز و سایز متوسط و در نهایت نیز نمونه‌ی دو درب کوپه معرفی خواهند شد.

نظر شما در رابطه با جنسیس جی ۹۰ چیست؟ آیا با توجه به تلاش‌های بی وقفه هیوندای، برای این خودرو در برابر رقبای قدرتمند خود شانسی قائل هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات