مایکروسافت HoloLens را معرفی کرد: رقیبی جدی برای عینک گوگل

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
امشب یکی از بهترین کنفرانس‌های مایکروسافت برگزار شد. در این کنفرانس از سرویس‌ها، ابزار‌ها، دستگاه‌ها و سخت‌افزار‌های جدیدی رونمایی شد که هر کدام هیجانی بسیار زیاد به همراه داشتند. یکی از هیجان انگیزترین محصولات معرفی شده امشب هدست واقعیت مجازی هولولنز است.
تبلیغات

هدست واقعیت مجازی مایکروسافت می‌تواند دنیای واقعی و مجازی را ترکیب کند. برای مثال می‌توانید عینک گوگل را تصور کنید که ویژگی به نام «واقعیت افزوده» را به کاربر نمایش می‌دهد. اما این واقعیت افزوده و این هدست واقعیت مجازی قادرند چه کار‌هایی انجام دهند؟ برای شروع باید گفت که شما را به محیطی شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی وارد می‌کنند. از کارکرد‌های جالب این هدست هیجان انگیز می‌توان به شبیه سازی المان‌های بازی، شیوه جدید پرداختن به بازی‌ها و نمایش نرم‌افزار‌های مختلف ویندوز ۱۰ در جلوی چشمان شما است.

hololens

این دستگاه که نام HoloLens را به همراه خواهد داشت به گفته مایکروسافت «پیشرفته‌ترین کامپیوتر هولوگرافیکی است که تاکنون ساخته شده» است. این دستگاه از پردازنده گرافیکی (GPU) و پردازنده‌ی اصلی (CPU) مخصوص بهره می‌برد. HoloLens می‌تواند صدای دور و اطرف شما را دریافت کند و شما را حتی از اتفاقاتی که در دنیای مجازی در پشت سر شما در حال رخ دادن هستند، آگاه کند.

microsoft-windows-10-

مایکروسافت با توسعه هولوگرافیک و ترکیب آن با ویندوز ۱۰، یکی از دستگاه‌هایی که می‌توانند از این قابلیت بهره گیرند را نیز  ساخته تا کاربر بتواند از این نوآوری جدید استفاده کامل را ببرد. HoloLens به چندین سنسور مختلف مجهز شده و به گفته مایکروسافت زمان عرضه آن همراه با ویندوز ۱۰ است. هنوز قیمتی از این محصول اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات