گوگل درصدد سرمایه‌‌گذاری در اسپیس‌ایکس برای شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای است

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
داستان راه‌اندازی شبکه‌های اینترنت هوایی که توسط کمپانی‌هایی نظیر فیس‌بوک، گوگل، اسپیس‌ایکس و گوگل مطرح شده، روز به روز جدی‌تر از پیش دنبال می‌شود و به‌نظر می‌رسد این موضوع در آینده جذاب‌تر از پیش خواهد شد، چراکه شایعاتی مبنی بر سرمایه‌گذاری گوگل در اسپیس‌ایکس مطرح شده است.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده در The Information، گوگل در نظر دارد تا در کمپانی اسپیس‌ایکس سرمایه‌گذاری کند. منابع متعدد با تایید این خبر، مقدار در نظر گرفته شده برای پرداخت را بسیار بزرگ می‌دانند بطوریکه می‌تواند مالکیت این کمپانی را نیز تغییر دهد.

چیزی که بسیار روشن است، تغییر موازین قدرت در آینده‌ی دنیای فناوری است. کمپانی‌هایی که بتوانند کنترل ایتنرنت را به دست بگیرند، در دنیای فناوری تعیین کننده خواهند بود و این نکته‌ای است که کمپانی‌هایی چون فیس‌بوک و گوگل درصدد رسیدن به آن از طریق راه‌اندازی شبکه‌های اینترنت ماه‌واره‌ای هستند. همانطور که می‌دانید گوگل درصدد راه‌اندازی شبکه‌ای اینترنتی با استفاده از بالون‌ها برفراز آسمان است. فیس‌بوک نیز در نظر دارد تا با استفاده از پهپادها چنین شبکه‌ای را راه‌اندازی نماید. اما ایلان ماسک ایده‌ی بهتری دارد و آن استفاده از شبکه‌ای از ماهواره‌های متصل به هم است.

در روزهای اخیر ماسک اعلام کرد که اسپیس‌ایکس کار خود را برای راه‌اندازی شبکه‌ی ماهواره‌ای اینترنت که متشکل از ۶۵۰ ماهواره است، آغاز خواهد کرد. وی بودجه‌ی مورد نیاز برای راه‌اندازی چنین شبکه‌ای را ۱۰ میلیارد دلار خواند. اشاعه‌ی استفاده از اینترنت در تمام نقاط زمین، موضوعی است که می‌توان آن را هدف اول گوگل خواند، چراکه پوشش سراسری اینترنت به معنای افزایش کاربران و در نتیجه مخاطبان این موتور جستجو است که بزرگ‌ترین منبع درآمد آن، تبلیغات است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات