کوالکام و ویرجین بزرگ‌ترین شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای جهان را راه‌اندازی می‌کنند

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر بیشتر از نصف جمعیت کره‌ی زمین به اینترنت دسترسی ندارند و از ا‌ین‌رو کمپانی‌های مختلف در پی پیاده‌سازی راهکارهای مختلفی به منظور پوشش مناطق مورد نظر هستند. OneWeb نیز اعلام کرده شبکه‌ای از ماهواره‌ها را برای ارائه‌ی اینترنت به فضا ارسال خواهد کرد.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات در حال حاضر بیش از نصف جمعیت کره‌ی زمین از دسترسی به اینترنت محروم هستند. وان‌وب اعلام کرده که درصدد راه‌اندازی شبکه‌ای از ماهواره‌ها برای در اختیار گذاردن شبکه‌ی اینترنت جهانی با سرعت بالا است.

اگر به خاطر داشته باشید، پیش از وان‌وب کمپانی‌های دیگری نیز از طرح‌های مشابهی برای ارائه‌ی اینترنت پرده برداشته‌اند. از جمله‌ی این طرح‌های می‌توان به پروژه‌ی لون گوگل اشاره کرد که براساس آن کل کره‌ی زمین با استفاده از شبکه‌ای از بالون‌ها بصورت رایگان از اینترنت پرسرعت بهره خواهند برد. همچنین فیس‌بوک و کوارکسون نیز در پی ایجاد چنین شبکه‌ای با استفاده از پهپادها هستند. ایلان ماسک نیز خبر از مطالعات برای ایجاد شبکه‌ای متشکل از شبکه‌ای از ماهواره‌ها در جو زمین داده بود.

وان‌وب که اخیرا شاهد سرمایه‌گذاری دو کمپانی ویرجین و کوالکام بوده، درصدد ارسال شبکه‌ای متشکل از ۶۴۸ میکرو ماهواره‌ است. این ماهواره‌ها ارتباط اینترنتی با سرعت بالا و تاخیر پایین را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط ویرجین، این پروژه بزرگ‌ترین شبکه‌‌ی ماهواره‌ای خواهد بود که تاکنون توسعه یافته است.

برای دسترسی داشتن به این شبکه‌ی عظیم، ماهواره‌ها به ترمینال‌هایی که روی زمین مستقر خواهند بود، متصل می‌شوند. نصب ترمینال‌های مورد استفاده بسیار ساده بوده و این ترمینال‌ها قابلیت ارتباط از طریق WiFi، LTE، 3G یا 2G را خواهند داشت. همچنین شبکه‌ی مورد نظر می‌تواند در مواقع اضطرار از قبیل وقوع بلایای طبیعی و موارد دیگر برای ارتباط مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به سرمایه‌گذاری ویرجین در وان‌وب، ویرجین گالاکتیک که مجری برنامه‌های فضایی این کمپانی است برای ارسال میکرو ماهواره‌ها به فضا در این پروژه همکاری خواهد کرد. در این پروژه از برنامه‌ی ارسال LauncherOne ویرجین گالاکتیک استفاده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات