شاتر: تصاویری دیدنی از احساسات والدین در قلمرو حیوانات

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
عشق والدین به فرزندان هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد، این مسئله هم در مورد ما انسان‌ها صدق می‌کند و هم در مورد دیگر جانورانی که روی این کره خاکی زندگی می‌کنند. در ادامه توجه شما را به تصاویری جلب می‌کنیم که از این احساسات دلگرم کننده برداشته شده است، تصاویری که خود گویای همه چیز هستند.
تبلیغات

با نگاهی به این تصاویر شاید خاطراتی برای‌مان زنده شود، لحظاتی از دوران کودکی‌مان که قدر مسلم برای والدین همیشه نگران، استرس زا و پر تنش بوده است. لحظاتی که شاید بسیاری از ما را به یاد شیطنت‌ها و حمایت‌ بی‌دریغ والدین بیندازد یا شاید در این میان والدین نیز لحظات تلخ و شیرین کودکی فرزندان‌شان را به خاطر آورند، لحظاتی که مملو از همان محبت‌هایی است که همگی طی دوران طفولیت خود، بیش و کم و بی منت از والدین‌مان دریافت کرده‌ایم، و اما چرا ؟ چون گویی در قلمرو حیوانات هم شاهد بروز رفتارها و احساساتی مشابه هستیم.

 نکته‌ی جالبی که در این تصاویر به خوبی مشهود است ظهور همان طیف عواطف و احساساتی است که انسان از آن‌ها بهره‌مند است. عشق، محبت، نگرانی و حس وظیفه برای مراقبت دائمی از کودکان تا زمانی که خود قادر به نگهداری از خویش باشند. وظیفه‌ای که گویی حتی با به ثمر رسیدن کودکان نیز به اتمام نرسیده و همچون افسونی دائمی والدین را همراهی می‌کند. اما پیش از آنکه همراه با شما به مرور این تصاویر بپردازیم لازم است نکته‌ای را یادآوری کنیم:

بوم شناسان به طور معمول جانوران را بر اساس نوع برخورد و مسئولیت‌های‌شان به عنوان والدین، به دو گروه K و R تقسیم بندی می‌کنند. گروه k شامل حیواناتی همچون فیل، گربه‌سانان و البته انسان‌ است که تعداد فرزند کمتری داشته، اما در مقابل مدت زمان طولانی‌تری را صرف مراقبت و نگهداری از آنان می‌کنند و به نحوی می‌توان گفت در این گروه کودکان دیرتر به استقلال دست می‌یابند. این در حالی است که والدین گروه دوم کمیت را به کیفیت ترجیح داده و فرزندان بیشتری دارند، اما در عین حال دوران کوتاه‌تری را به مراقبت از آنان اختصاص داده و در نتیجه فرزندان خیلی سریع به مرحله استقلال از والدین خود وارد می‌شوند، و البته شانس اندکی نیز برای بقای همه آنان وجود دارد چرا که بر طبق قانون بقا، قوی‌ترین‌ها به حیات خود ادامه داده و ضعیف‌ترها خیلی زود به انتهای راه می‌رسند.

اکنون این شما و این عکس‌های دیدنی از دنیای حیوانات:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات