نسل جدید ربات‌های نظامی با قدرتی فوق العاده

سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
امروزه دیگر زمان نبردهای تن به تن گذشته است و دیگر تعداد نفرات عامل اصلی تعیین کننده‌ی پیروزی در جنگ نیست. هر روزی که می‌گذرد فناوری‌های نظامی عرصه جدید را پیش روی فرماندهان باز می‌کنند. فناوری رباتیک هم یکی از این ابزارهای مهلک است که کم کم دارد جای نیروهای نظامی را می‌گیرد.
تبلیغات

البته این ربات‌ها به وسیله‌ی افراد نظامی متخصص کنترل می‌شوند. شرکت‌های بزرگ و پیشرویی همچون Lockheed Martin، iRobot، 5D Robotics و HDT هم اکنون در حال توسعه‌ی ربات‌های خودکاری هستند که قدرت حمل بسیار بالا و قابلیت آتش وحشتناکی را در خود به همراه دارند.

برای مثال ربات شرکت HDT قادر است با استفاده از اسلحه‌ی M240 با دقت بالایی هدفی در فاصله‌ی 150 متری را هدف قرار دهد. قدرت کششی این ربات قادر به حمل بیش از نیم تن بار است و حتی در شیب‌های 45 درجه نیز قادر به ادامه فعالیت است. موتور پیشران این ربات از نوع دیزلی JP8 است و 32اسب بخار توان دارد. با این قدرت این ماشین جنگی به راحتی قادر به حمل مین روب ها، کوبنده‌ها ابزارهای ارتباطی و البته سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین است که آن را به رباتی چند منظوره و با قابلیت مانور بالا تبدیل می‌کند.

کنترل این ربات نیز به صورت بیسیم و به وسیله‌ی دسته‌ای با برد 1کیلومتری امکان پذیر است. ضمنا با استفاده از قابلیت پیشران خودکار اپراتور می‌تواند کنترل سرعت و جهت را به خود ربات بسپارد و حواس خود را بر قدرت آتش متمرکز کند.

این ربات همچنین به راحتی قابل باز شدن به 4 جزء مجزاست که البته برای حمل هر جزء به نیروی 4 نفر نیاز است. البته همانطور که می‌دانید این تنها محصول رباتیک نظامی نیست، احتمالا از سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری دارپا در Boston Dynamic و اسکلت‌های خارجی رباتیک برای سربازان را خبر دارید.

احتمالا به زودی نسل جدیدی از ارتش‌های مجهز به فناوری رباتیک را شاهد خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات