۷ افزونه‌ کاربردی گوگل کروم برای افزایش کارایی

شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
مطالعه 6 دقیقه
مرورگرهای اینترنتی امروزه یکی از پراستفاده ترین برنامه‌هایی هستند که همه‌ی ما با آن‌ها سر و کار داریم. به همین خاطر برنامه‌های اضافی گوناگونی برای مرورگرها طراحی و تهیه می‌شوند که قادر به رفع و رجوع بسیاری از امور روزمره و وظایف محوله ما هستند. در این مطلب کوشیده‌ایم برخی از افزونه‌های کاربردی مرورگر گوگل کروم که می‌توانند کارائی شما را در انجام امور مختلف افزایش دهند، به شما گرامیان معرفی نماییم.
تبلیغات

با استناد به آمار و ارقام سایت StatCounter در تابستانی که گذشت، مرورگر گوگل کروم توانست به‌عنوان محبوب‌ترین مرورگر وب نائل آمده و بیش از یک سوم از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص دهد. شاید بتوان مدعی شد که دلیل این محبوبیت، سرعت بالای بارگذاری، امنیت و کادر نشانی منعطف در کروم است. به نحوی که می‌توان از کادر نشانی این مرورگر به‌عنوان ماشین‌حساب، محاسبه‌گر نرخ ارز و راهنمای فیلم‌های سینمایی بهره برد. علاوه بر این مزایا، افزونه‌های بسیار زیادی که برای کروم نوشته شده است یکی دیگر از نقاط قوت این مرورگر به حساب می‌آید. در این مقاله کوشیده‌ایم تا ۷ مورد از برنامه‌های اضافه‌شدنی که می‌توانند کارایی شما در محیط کار را بالا ببرند، فهرست نماییم.

همچنین در نظر داشته باشید که بسیاری از این افزونه‌های برای مرورگر فایرفاکس و برخی از آن‌ها روی IE نیز کار می‌کنند.

Banana Tag

bananatag

این افزونه به شما اجازه رهگیری ایمیل‌های ارسالی را می‌دهد. افزونه‌ی Banana Tag برای افرادی که به‌دنبال شغل تازه‌ای هستند یا مدیران روابط عمومی که مایلند از بازشدن ایمیل‌های ارسالی خود مطلع شوند بسیار سودمند است. زمانیکه نامه‌ی الکترونیکی تازه‌ای را ازطریق این افزونه ارسال می‌کنید و قابلیت «ارسال و رهگیری» (Track & Send) را فعال کرده‌اید، به محض آنکه مخاطب‌تان نامه خود را بگشاید، ازطریق یک ایمیل شما از این موضوع مطلع خواهید شد. این افزونه همچنین می‌تواند ابزارهای تحلیلی گوناگون و بدردبخوری را دراختیار شما قراردهد که جزئیاتی پیرامون بازشدن نامه‌های ارسالی و کلیک روی لینک‌های آن‌ها را شامل می‌شود. بدین‌ترتیب، متوجه خواهید شد که نه‌تنها چند مرتبه ایمیل‌تان باز شده بلکه تعداد بازدیدکننده‌های یکتای آن چند نفر بوده‌اند. یکی از مشکلات Banana Tag آن است که اگر نامه‌ای را هم‌زمان برای چندین گیرنده ارسال کنیم، مشخص نمی‌شود که کدامیک از آن‌ها آن را ملاحظه کرده‌اند؛ علت این موضوع نیز آن است که افزونه مورد بحث برای هر ایمیل خروجی تنها یک کد رهگیری اختصاص می‌دهد. حق اشتراک ماهانه Banana Tag برابر ۵ دلار در ماه است که می‌توان از این طریق آن روزانه تا یکصد نامه را رهگیری کرد. اگر ترجیح می‌دهید تا افزونه را به رایگان استفاده کنید، تنها می‌توانید روزانه 5 ایمیل را رهگیری کنید.

Rapportive

rapportivie2

افزونه فوق برای فعالان عرصه کسب‌و‌کار و روابط عمومی بسیار مفید فایده است. حتی اگر جزو این گروه‌ها نیستید اما به‌طور مرتب با افراد جدید سر و کار پیدا می‌کنید Rapportive به دردتان می‌خورد. کارایی اصلی این افزونه در شناخت بهتر افراد است، به‌طور نمونه زمانیکه یک نشانی ایمیل را در صندوق پست الکترونیکی جیمیل وارد می‌کنید، Rapportive با استفاده از حساب لینکد‌این، فیسبوک و توئیتر می‌کوشد تا اطلاعاتی نظیر عکس، سابقه کاری، توئیت‌های اخیر و احتمالاً مکاتبات اخیر شما با وی را در کادری نمایش دهد.

Boomerang

boomerang-chrome-extension-time

بومرنگ به شما اجازه می‌دهد تا ارسال ایمیل‌های خود را برای آینده زمان‌بندی کنید. از این گذشته کاربران می‌توانند از قالب‌های مختلف نامه یا سایر پیام‌های ممکن برای پاسخگویی سریع به حجم زیادی از نامه‌های وارده استفاده نمایند. از این‌ها گذشته Boomerang به شما این امکان را می‌دهد تا وضعیت نامه‌های ارسالی را فهمیده و حتی یادآوری‌هایی را برای خود تعیین کنید، به‌طوری‌که تمامی این امور تنها در صندوق پست الکترونیک جیمیل‌تان ممکن می‌شود.

Chrome to Mobile

chrome-to-mobile

این افزونه به کاربران اجازه می‌دهد تا نشانی صفحات وب رایانه فعلی‌شان را برای مرورگر کروم رایانه دیگر ارسال کنید. این راه ساده و تازه‌ای برای گرفتن و ارسال اطلاعات بین رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ و حتی موبایل شما است.

Explain and Send Screenshots

explain-and-send-screenshots

کاربرانی که عموماً مشغول اشتراک‌گذاری محتوای صفحه‌های مختلف هستند، این افزونه برایشان یک باید است! به کمک Explain and Send Screenshots می‌توانید به‌سادگی هرچه تمامتر از صفحه رایانه خود عکس گرفته، به آن عکس یا متن افزوده و موارد مورد نظر خود را هایلایت کرده و ویرایش کنید. آنگاه قادرید تا تصویر نهایی را در رایانه خود ذخیره کرده یا آن را ازطریق شبکه‌های اجتماعی یا پست الکترونیکی‌تان با سایرین به اشتراک بگذارید.

PanicButton

panicbutton

اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که دائماً کارهای گوناگونی را دنبال کرده و زبانه‌های بسیار زیادی را در مرورگر خود باز می‌گذارند این افزونه معجزه‌ی چراغ جادو است. به کمک PanicButton می‌توانید تمامی زبانه‌های باز خود را به یکباره پنهان کنید. بدین‌ترتیب، همکارانتان نمی‌توانند از کارهای شما سردرآورده و موی دماغتان شوند. هر وقت که همکار مزاحم یا رئیستان رد شد و رفت دوباره می‌توانید با کلیک روی همان دکمه زبانه‌های مرورگر را بازگردانید.

Email This Page

sendemail

پس از نصب و راه‌اندازی این افزونه در محیط مرورگر کروم، نشانه یک پاکت نامه به بالای صفحه اضافه می‌شود. که به کمک آن می‌توانید صفحات دلخواه را با سرعت بسیار بالایی ایمیل کنید. به محض کلیک روی این نشانه، یک صفحه جدید باز می‌شود که در آن می‌توانید نشانی گیرنده، عنوان نامه و متن آن را وارد کنید. با توجه به اینکه چه سرویس دهنده‌ای را ترجیح‌ می‌دهید، نامه‌ها ازطریق محیط همان سرویس دهنده ارسال می‌شوند.

شما از چه افزونه‌های استفاده می‌کنید؟ آن‌ها را در بخش نظرات به دیگران معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات