بزرگترین اسرار بازاریابی اپل در دادگاه فدرال فاش شد

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
دادگاه بررسی مناقشه سامسونگ و اپل باعث فاش شدن اطلاعات جالب و متنوع بسیاری شده است. براساس اعلام اپل در دادگاه روز جمعه، این شرکت در زمان معرفی محصول جدید واقعا نیازی به هیچ نوع تبلیغاتی ندارد، در عوض برای بازاریابی محصولات خود برروی دو استراتژی تکیه می‌کند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.
تبلیغات

مدیر بازاریابی اپل در دادگاه بررسی دعوای دو شرکت اپل و سامسونگ که بر سر اختراع‌های ثبت شده در سن‌‌خوزه برگزار می‌شود، اعلام کرد که شرکتش برای معرفی محصول جدید نیاز به تبلیغات ندارد ولی در عوض از دو استراتژی زیر بهره می‌برد:

  • بمب رسانه‌ای از طریق بررسی‌‌های مثبت محصول
  • استفاده از محصولات در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی
مقاله‌های مرتبط:

    زمانی که یک محصول جدید از جانب اپل معرفی می‌شود وب‌سایت‌های مختلف به بررسی محصول جدید می‌پردازند و معمولا بررسی‌های منتشر شده نیز محصول مورد نظر اپل را مثبت جلوه می‌دهند. براساس اعلام بلومبرگ: زمانی که اپل آیفون را برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد، هیچ نوع تبلیغاتی برای معرفی این محصول نداشته است. Schiller مدیربازاریابی اپل نیز در همین راستا و در دادگاه سن‌خوزه اعلام کرد که شرکتش حتی پس از عرضه آیفون و ورود آن به بازار نیز تبلیغاتی برای فروش بیشتر این محصول نداشته است.

    ما نیازی به تبلیغات نداریم، بررسی‌های بسیار زیاد و مثبت رسانه‌ها برای آیفون و آیپد به اندازه کافی این محصول را به مردم معرفی می‌کنند.

    بلومبرگ نیز اعلام کرده که اپل برای قرار دادن محصولاتش در فیلم و برنامه‌های تلویزیونی تاکید بسیار دارد، Schiller نیز گفت:

    ما عاشق این هستیم که محصولات‌مان توسط ستارگان سینما و تلویزیون استفاده شوند. یکی از کارمندان اپل ارتباط نزدیکی با هالیود دارد تا گجت‌های اپل در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی استفاده شوند.

    هیچ‌کدام از دو استراتژی اپل برای معرفی محصولاتش، تعجب‌آور نیستند چون امروزه در بسیاری از فیلم‌های هالیوود و یا برنامه‌های معروف تلویزیونی شاهد مک‌بوک، آیفون و آیپد هستیم. اما نکته قابل توجه در این میان این است که اپل اصلا علاقه‌ای به تبلیغات و بازاریابی مستقیم کالاهای خود ندارد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات