مراحل ساخت آیپد در کارخانه فاکسکان چین [ویدیو]

شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
اخیراً یکی از خبرنگاران خارجی که به کارخانه Foxconn چین سفری داشته، موفق شده فیلم ویدئویی از نحوه تولید تبلت‌های اپل تهیه نماید. پس اگر کنجکاو شده‌اید که این تبلت‌های دوست داشتنی و پرطرفدار چطور بوسیله برادران و خواهران چشم بادامی ساخته می‌شوند، با ما همراه شوید و ویدئویی که در ادامه آمده است را مشاهده نمایید.
تبلیغات

راب اشمیتز، یکی از خبرنگاران رادیو که چندی قبل مصاحبه‌ای با مایک دیزی در مورد شرایط بد کارکنان در کارخانه چینی فاکس‌کان الکترونیک را داشته، موفق شده به تازگی به خط تولید این شرکت در شهر شنژن سر زده و تصاویر ویدئویی را تهیه و مخابره نماید.

گفتنی است چندی پیش مایک دیزی گزارش تکان دهنده‌ای درباره شرایط کاری دشوار و سراسر مخاطره‌آمیز کارگران فاکس‌کان را مخابره کرد که حیرت همگان را در پی داشت. حال پس از انتشار این گزارش، اشمیتز دومین خبرنگار غربی است که فرصت بازدید از محیط داخلی و خط‌ تولید این کارخانه را می‌یابد.

اشمیتز گزارش بازدید و تجربیات شخصی خود را از طریق شبکه‌های رادیویی و وبلاگ شخصی در اختیار عموم قرار داده است. گفتنی است در حین یکی از بازدیدها، وی اقدام به فیلمبرداری از کارکنانی که در خط تولید مشغول اسمبل تبلت‌های iPad در مجتمع بودند، نموده است.

فیلم ویدئویی اشمیتز که در ذیل این مقاله نیز قابل مشاهده است، تقریباً کلیه مراحل تولید را شامل می شود، از سرهم کردن برد اصلی گرفته تا نصب صفحه نمایش لمسی و تست گجت در محیط کارخانه. این فیلم را ازدست ندهید چراکه مشاهده نحوه ساخت تبلت‌های اپل جذابیت‌های خاص خود را دارد.

در بخشی از این فیلم افرادی را مشاهده می‌کنیم که در محوطه بیرون به صف شده‌اند و امیدوارند تا فرصت کار در این کارخانه را به ازای دستمزد ناچیز روزی 14 دلار کسب کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات