اولین تصویر از بلند ترین برج دنیا در عربستان

چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
ین اولین تصویر از ساختمانی است که قرار است عنوان بلندترین سازه دنیا را از آن خود کند. ساخت این برج یک دهه طول خواهد کشید و ارتفاع آن یک کیلومتر خواهد بود. در حال حاضر بلندترین ساختمان دنیا، برج خلیفه واقع در امارات متحده و در شهر دبی است که ارتفاع آن 828 متر می باشد. در ادامه تصویر نهایی رندر شده Kingdom Tower (برج پادشاهی) و اطلاعات تکمیلی این پروژه را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

Kingdom Tower که عنوان بلند ترین برج دنیا را از آن خود خواهد کرد، قرار است در شهر جده و در کنار دریای سرخ ساخته شود. براساس اعلام معمارهای امریکایی این پروژه یعنی Adrian Smith و Gordon Gill ساخت بلندترین برج دنیا 10 سال طول خواهد کشید. در حال حاضر نقشه این ساختمان نهایی شده است.

آمار و ارقام خیره کننده

آمار و ارقام مرتبط با برج Kingdom Tower خیره کننده می باشند. ساخت خود ساختمان به تنهایی 1.2 میلیارد دلار هزینه به همراه خواهد داشت البته هزینه تکمیل کل پروژه شهر پادشاهی (Kingdom City) بیش از 20 میلیارد دلار خواهد بود. برج 999 متری در فضایی به مساحت 530,000 متر مربع بنا خواهد شد. این مجموعه شامل یک هتل چهار فصل، یک ساختمان چهار فصل، یک ساختمان اداری، ساختمان های لوکس و بزرگترین رصدخانه دنیا خواهد بود.

kingdom-tower-from-the-water

برج پادشاهی، 59 آسانسور، 54 طبقه تکی، 5 طبقه دوبلکس و 12 پله فرار خواهد داشت. آسانسورها با سرعت 10 متر در ثانیه و تا طبقه رصدخانه بالا خواهند رفت یعنی آسانسورها در هر ساعت 35 کیلومتر را طی خواهند کرد. این سرعت بی نظیر باعث می شود در یک دقیقه و چهل ثانیه به طبقه آخر برسید.

در طبقه 157 این برج یک Penthouse قرار خواهد داشت.

منبع: Gizmodo

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات