روش‌های رفع اشکالات و افزایش سرعت ویندوز

یک‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۱
مطالعه 4 دقیقه
برای افزایش سرعت سیستم عامل ویندوز و رفع اشکالات آن، نیازی نیست هزینه کنید و سیستم خود را به افراد دیگر بسپارید.
تبلیغات

تنها با انجام چند دستور ساده و اجرای چند برنامه کاربردی می‌توانید سیستم خود را سبک کرده و سرعت آن را افزایش دهید و بسیاری از مشکلات رایج را خودتان حل کنید. در ادامه برخی از روش‌های ساده برای افزایش سرعت کامپیوتر و رفع اشکلات رایج را مشاهده خواهید کرد.

قدم اول) همواره Windows را ازطریق Windows Update به روز کنید

بسیاری از کاربران به پیغام های Windows مبنی بر آپدیت سیستم اهمیت نداده و دستگاه خود را به روز نمی کنند. این در حالی است که به روز نگه داشتن سیستم یکی از راحت‌ترین و مطمئن روش هایی است که سیستم خود را امن و بدون مشکل نگه دارید.

بسیاری از کاربران ایرانی از کپی های غیرقانونی ویندوز استفاده می‌کنند و به‌همین‌دلیل، از به‌روزرسانی ویندوز پرهیز می‌کنند و این کار باعث می‌شود تا امنیت سیستم عامل به حداقل برسد و بسیاری از نرم افزارهای مخرب، ویروس ها و هکرها می‌توانند به‌راحتی به کامپیوتر و اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشند. پس همواره سعی کنید سیستم عامل ویندوز خود را بروز کنید برای این کار نیز یا باید ویندوز ارجینال استفاده کنید یا از یکی از روش‌های زیر سیستم عامل خود را کرک کنید و براحتی آن را بروز کنید:

برای کرک کردن Windows XP از یکی از دو ابزار پایین استفاده کنید:

  • Antiwpa-V3.4.6 for X64 and X86.ra
  • Generic Antiwpa-2.3-WinXP-2k3.rar

برای کرک کردن Windows 7 از یکی از ابزارهای پایین استفاده کنید:

  • mini-KMS_Activator_v1.055_ENG.rar
  • Windows Loader v2.0.0.rar
  • 7Loader_v1.5_R2.rar
  • Trilogy 2.1

رمز عبور تمام این فایل‌ها SupremoPhantom است.

قدوم دوم) سیستم خود را با Malwarebytes Anti-Malware دائما Scan کنید

اگر نمی‌توانید سایت Malwarebytes را باز کنید یا هنگام باز کردن این سایت به سایت دیگری فرستاده می شوید. سیستم شما تاکنون به بدافزار یا Malware آلوده شده است. اگر قادر به باز کردن سایت و دانلود این برنامه نیستید باید Anti Malware را از طرق دیگری مانند USB یا CD/DVB روی سیستم کپی و نصب کنید یا یک آنتی ویروس روی کامپیوتر خود نصب کرده و آن را بروز کنید.

قدم سوم) برنامه هایی که به آن‌ها نیاز ندارید را پاک کنید

شما باید برنامه و Application هایی که به آن‌ها نیاز ندارید یا نمی شناسید را با نرم افزار مجانی Revo Uninstaller پاک کنید. علت اینکه تأکید شده از این برنامه استفاده کنید این است که Revo Uninstaller می‌تواند فایل‌ها و فولدر هایی که با ابزار داخلی ویندوز، Add Remove Programs پاک نمی‌شوند را از بین ببرد.

اگر سیستم شما 32 بیت است می‌توانید نسخه رایگان این برنامه را تهیه کنید ولی Revo Uninstaller برای سیستم‌های 64 بیتی رایگان نیست. اگر سیستم عامل 64 بیتی دارید می‌توانید از ابزار داخلی CCleaner نیز برای حذف نرم افزارهای نصب شده استفاده کنید

قدم چهارم) فایل‌های موقت را پاک و مشکلات رایج Windows Registery را رفع کنید

این نرم افزار معروف، کوکی مرورگر و فایل‌های متفرقه را پاک می‌کند و با پاک کردن فایل‌های اضافه، فصای خالی زیادی را در دیسک سخت آزاد می‌کند. اگر می‌خواهید سیستم شما همواره خوب کار کند برنامه CCleaner را روی سیستم خود نصب کنید. برای آشنایی بیشتر با امکانات CCleaner به مقاله ایی که پیش‌تر برای معرفی این نرم افزار منتشر شده بود: "معرفی CCleaner – افزایش سرعت ویندوز، حذف فایل‌های اضافی" مراجعه کنید.

قدم پنجم) هارد درایو خود را با Auslogics Disk Defrag دفراگ کنید.

نرم افزارهای "مرتب سازی اطلاعات دیسک سخت" متنوعی وجود دارد ولی ما Auslogic Disk Defrag را برای بهبود کلی عملکرد سیستم شما، توصیه می‌کنیم. البته خود ویندوز یک ابزار داخلی برای Defrage کردن اطلاعات ذخیره شده در دیسک سخت دارد و شما می‌توانید ازطریق منوی استارت، Programs و سپس Accessory و System Tools به Disk Defragment دسترسی یابید و از این طریق سیستم خود را Defrag کنید. همچنین علاوه براین دو ابزار می‌توانید از نرم افزار مجانی دیگر به نام Defraggler استفاده کنید.

قدم آخر) از مرورگر های Chrome، FireFox یا Opera به‌عنوان مرورگر اصلی و از مرورگر های دیگر به‌عنوان مرورگر پشتیبان استفاده کنید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از مرورگر های Internet Explorer و Safari به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض خود استفاده نکنید. چراکه این دو مرورگر همواره بیشتر از مرورگرهای دیگر مورد حمله قرار می‌گیرند. البته نسخه جدید مرورگر Internet Explorer 9.0 امنیت بسیار بیشتری نسبت به نسخه های قبلی دارد ولی به هر حال ما به شما پیشنهاد می‌کنیم سه مرورگر دیگر استفاده کنید.

اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از Internet Explorer هستید به قسمت Add-On های این مرورگر رفته و همه افزونه هایی که نمی شناسید یا نیاز ندارید را پاک کنید.

هواره سعی کنید از آخرین نسخه مرورگرها استفاده کنید چون علاوه بر امکانات جدید و بهتر، امنیت بسیار بالاتری نیز دارند. برای انتخاب راحتر مرورگر وب خود به مقاله های زیر مراجعه کنید:

  • 10 دلیل برای مهاجرت به Google Chrome
  • 10 دلیل برای مهاجرت به فایرفاکس 5

اگر روش بهتری برای سرعت بخشیدن به سیستم خود دارید، پیشنهاد خود را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

منبع: ITworld

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات