ساخت روبات انسان نما به عنوان بیمار برای دانشجویان دندانپزشکی

جمعه ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
دانشگاه Showa روبات جدیدی به نام Showa Hanako 2 را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد تا بتوانند دروس عملی خود را بهتر بیاموزند و تکنیک های مختلف دندان پزشکی را روی این روبات تمرین کنند. Showa Hanako 2 یک روبات است که در واحد دندان پزشکی دانشگاه Showa به عنوان بیمار از آن استفاده می شود. در ادامه توانایی های بسیار جالب این روبات را به همراه ویدئویی جذابی که از این روبات تهیه شده، مشاهده می کنید.
تبلیغات

دانشگاه Showa ژاپن پیشتر هم از روبات Showa Hanako1 به عنوان بیمار استفاده کرده بود، ولی Hanako1 توانایی های نسخه جدید این روبات را ندارد. Hanako2 واقعی تر به نظر می رسد.

از مهمترین ویژگی های این روبات این است که پوست آن برای اینکه طبیعی تر به نظر برسد، از سیلیکون ساخته شده و دهان و زبان آن نیز از موادی تهیه شده که تا حد ممکن شبیه به انسان به نظر می رسد.

زبان و دست های این روبات، می توانند به خوبی حرکت کنند و روبات نیز می تواند حرکت هایی شبیه به انسان انجام دهد. به طور مثال Hanako2 پلک می زند، سرش را تکان می دهد، سرفه می کند و اگر وسایل پزشکی بیش از حد در دهان وی برود، اعتراض خود را نسبت به عملکرد بد پزشک نشان می دهد. علاوه بر این، اگر دهان این روبات بیش از حد باز بماند خستگی خود را نشان می دهد.

ویدئویی که در ادامه مشاهده می کنید، عملکرد بسیار جالب این روبات را نشان می دهد.

منبع: EN.Akihabaranews

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات