چگونه در یوتیوب ویدئوهای سه بعدی ببینیم؟

یک‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
امروزه تکنولوژی سه بعدی، محبوبیت زیادی نزد کاربران پیدا کرده است. به همین دلیل برند های بزرگ دنیا تلاش می کنند با ارائه محصولات سه بعدی، رضایت کاربران را بیش از پیش جلب کنند . YouTube، بزرگترین وب سایت اشتراک گذاری ویدئو تصمیم گرفته از این پس مشاهده تصاویر سه بعدی را برای کاربرانش ممکن سازد. در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد این سایت و مشاهده تصاویر سه بعدی در آن خواهیم پرداخت.
تبلیغات

YouTube تصمیم گرفته با همکاری Nvidia، پخش تصاویر سه بعدی را برای کاربرانی که از کیت NVidia 3D Vision استفاده کنند، ممکن سازد. پیش از آغاز این مقاله بهتر است، مقاله "اجرای بازی های سه بعدی در کامپیوتر" را مطالعه کنید تا  با Nvidia 3D Vision Kit و نحوه کارکرد آن آشنا شوید.

NVidia اعلام کرده که YouTube برای اولین بار قادر خواهد بود تصاویر سه بعدی را با کیفیت بالا برای کاربران به نمایش گذارد. اگر کاربران آخرین نسخه مرورگر Mozilla Firefox را روی PC یا لپ تاپ خود نصب کنند و از کیت NVidia 3D Vision نیز استفاده کنند، می توانند کلیپ های سه بعدی موجود در سایت را مشاهده کنند.

مدیر ویدئوهای سه بعدی YouTube آقای Jonathan Huang همچنین اعلام کرده

ما مفتخریم اعلام کنیم هزاران ویدئوی سه بعدی موجود در YouTube از HTML5 و WebM پشتیبانی می کنند. اکنون افرادی که از کیت های NVidia استفاده می کنند، می توانند از مجموعه ویدئوهای سه بعدی این سایت استفاده کنند.

برای مشاهده تصاویر سه بعدی در YouTube، شما نیاز به یک PC مجهز به NVidia 3D vision به همراه درایور های آخر NVidia GeForce ورژن 275 به بالا دارید. علاوه بر این شما نیاز به نسخه 4 مرورگر Firefox که از HTML5 پشتیبانی می کند نیز خواهید داشت. کاربران برای مشاهده تصاویر سه بعدی باید گزنیه HTML5 viewing را انتخاب کنند.

افرادی که از FireFox4 استفاده نمی کنند می توانند از سایت Studio3D.tv استفاده کنند. تصاویر سه بعدی در این سایت بدون توجه به مرورگر، قابل پخش است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات