ترجمه زنده کلامی به 14 زبان دنیا با Google Translate

یک‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
اگر تلفن هوشمند اندرویدی دارید سرویس Google Translate به شما کمک می کند تا زمانی که به کشور خارجی سفر می کنید نگران ندانستن زبان محلی آن کشور نباشید. گوگل اولین بار سرویس ترجمه زنده را در ماه ژانویه معرفی کرد ولی در آن زمان این سرویس تنها به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی کار می کرد. اما گوگل این سرویس را گسترش داده و زبان های آن را نیز افزایش داده است.
تبلیغات

قابلیت Conversation Mode نسخه جدید Google Translate علاوه بر افزایش سطح کیفی ترجمه از 14 زبان مختلف دنیا نیز پشتیبانی می کند. Google Translate قادر است صدای زنده زبان های فرانسوی، ایتالیای، آلمانی، پرتغالی، هلندی، روسی، چکوسلواکی، ترکی، چینی، ژاپنی و لهستانی را به یکدیگر ترجمه کند.

ویدیوی که در ادامه مشاهده می کنید نحوه کارکرد این سرویس را نمایش می دهد:

گوگل قابلیت Conversation Mode را Experimental یا آزمایشی می داند و قبول دارد که فاصله آن با ترجمه زنده کلامی ایده آل بسیار زیاد است. اما تمام سعی خود را می کند تا این سرویس روز به روز بهتر شود. در حال حاضر تکنولوژی تشخیص صدا در کامپیوتر بسیار پیچیده و پر از مشکل است اما با توجه ویژه ای که شرکت های بزرگی همچون گوگل و اپل به این فناوری دارند انتظار می رود به زودی شاهد پیشرفته های بزرگی در این رابطه باشیم.

حتی سرویس جدید اپل که بصورت آزمایشی و با نام Siri در iPhone 4S اضافه شده است نیز به خوبی صدای انسان را تشخیص نمی دهد.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات