نگاهی به برنامه‌ی عرضه‌ی محصولات اینتل در سال 2014

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
بدون‌شک سال 2014 که هم‌اکنون در حال سپری کردن دومین ماه آن هستیم، سال پرچالشی برای کمپانی اینتل خواهد بود. در صورتی که روی دیگر سکه را در نظر بگیریم، می‌توان ماه‌های پیش رو را فرصت مناسبی برای اینتل عنوان کنیم که می‌تواند قدرت خلاقیت و نوآوری خود را در بازاری که هر آن در حال تغییر است، نشان دهد. براساس اطلاعات منتشر شده انتظار می‌رود اینتل در سال جاری میلادی علاوه بر عرضه‌ی تراشه‌ها و پردازنده‌های جدید، محصولات فعلی خود را نیز بروزرسانی نماید.
تبلیغات

کمپانی اینتل برنامه‌ی منظمی را برای ارائه ی محصولات خود در سال 2014 در نظر گرفته است که علاوه بر بازار مربوط به پی‌سی‌ها و سرورها، گوشه چشمی نیز به بازار ابزار‌های قابل حمل دارد. شاید بتوان بزرگترین محصول این کمپانی را در این حوزه، تولید محصولاتی عنوان کرد که براساس لیتوگرافی 14 نانومتری به بازار عرضه خواهند شد. پیش از این اعلام شده بود که این کمپانی در صورت عدم کسب موفقیت در بازار ابزار‌های قابل حمل، فعالیت در این حوزه را برای همیشه ترک خواهد کرد.

InteRoadMapInt

اینتل سال جدید را با معرفی پردازنده‌های جدیدی آغاز کرد که شامل زئون E7-8800/47800/2800 v2 و زئون E5-4600 v2 است. زئون E7 تحت نام سری آیوی-بریج EX و زئون E5 تحت نام آیوی‌بریج EP4S به بازار عرضه خواهد شد.

در جریان برگزاری کنفرانس جهانی موبایل که از هفته‌ی آتی در شهر بارسلونا آغاز به کار خواهد کرد، اینتل از دو پردازنده‌ی خود تحت نام مریفیلد که براساس معماری سیلورمونت توسعه داده شده است، برای استفاده در تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها پرده خواهد برداشت. یکی از تراشه‌های مورد نظر برای استفاده در تبلت‌های اندرویدی توسعه داده شده است و نسخه‌ی دیگر نمونه‌ای 64 بیتی از تراشه Bay Trail-T است.

در ماه آتی میلادی نیز اینتل طیف جدیدی از نسل بعدی پردازنده‌های سری Bay Trail-M خود را جایگزین نسل کنونی این محصولات خواهد کرد.

کمپانی اینتل در ماه آوریل نیز نسل جدیدی از پردازنده‌های هسول را برای استفاده در کامپیوتر‌های رومیزی و همچنین نوت‌بوک‌ها به بازار عرضه خواهد کرد. همچنین این کمپانی عرضه‌ی تراشه‌های کوارک X1000 را پس از عرضه‌ی سری 9 مادربوردهای خود در ماه می برنامه‌ریزی کرده است.

اینتل در شهریور ماه مراسم مربوط به گردهمایی توسعه‌دهندگان خود را در سان‌فرانسیسکو برگزار خواهد کرد که در جریان برگزاری آن نسل جدید پردازنده‌های سری مورفیلد اتم خود را که مبتنی بر معماری سیلورمونت است معرفی خواهد کرد. همچنبن در مقطع زمانی مورد نظر نسل جدید پردازنده‌های سری E هسول معرفی خواهند شد.

تراشه‌های سری مورفیلد براساس لیتوگرافی 22 نانومتری توسعه داده شده است و برخلاف چیپ‌های سری مریفلد از مودم‌های TD-LTE و TD-SCDMA بهره می‌برد.

این کمپانی پردازنده‌های Haswell-EP E5-2600 v3 و Haswell-E5-1600 v3 را جایگزین E5-2600 v2 و E5-1600 v2 خواهد کرد. پردازنده‌های جدید جایگزین شده از تراشه X99 بهره برده و قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های رم DDR4 را خواهند داشت.

در پایان سال 2014 میلادی نیز اینتل شاهکار خود یعنی معماری ایرمونت را ارائه خواهد کرد که مربوط به تراشه‌هایی است که براساس لیتوگرافی 14 نانومتری توسعه داده شده‌اند. اولین محصول تولید شده با استفاده از فناوری فوق تراشه‌ی چری‌تریل خواهد بود.

شاید تاریخ ارائه‌ی برخی از محصولات ذکر شده تغییر کند، اما با توجه به اینکه اطلاعات ارائه شده براساس نقشه‌ی راه کمپانی اینتل برگرفته شده است، از‌این‌رو می‌توان صحت آن را تایید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات