نسخه‌ی تحت‌وب واتس‌اپ برای کروم و اندروید عرضه شد

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
واتساپ هم به لطف نسخه‌ی تحت‌وب خود که امروز برای کروم و اندروید رونمایی شد، به دسکتاپ آمد.
تبلیغات

واتساپ امروز با تأیید شایعاتی که مطرح بود، از صفحه‌ی web.whatsapp.com رو نمایی کرد. البته کماکان استفاده اصلی این برنامه‌ی محبوب ازطریق اپلیکیشن موبایلی آن ممکن خواهد بود؛ بااین‌حال کاربرانی هم هستند که بسیاری از وقت خود را در خانه یا محل کار، پای رایانه صرف می‌کنند و سرویس جدید واتساپ برای آن‌ها خبری خوش به حساب خواهد آمد. می‌توان نسخه‌ی تحت وب این برنامه را پلی بین کاربران موبایلی و رایانه عنوان کرد.

در حال حاضر و برای کار با نسخه‌ی تحت‌وب، باید تلفن شما کماکان به اینترنت متصل باشد؛ علاوه بر این پیغام‌های همه‌ی کاربران نیز در تلفن ثبت خواهد شد.البته واتساپ به کاربران خود وعده داده انعطاف‌پذیری بیشتری را در آینده‌ای نه چندان دور داده است. سخنگوی تیم توسعه‌دهنده‌ی واتساپ اظهار کرده که این کمپانی درصدد است تا تجربه‌ی مشابهی را برای کاربران iOS نیز رقم بزند؛ بااین‌حال وی زمان مشخصی را برای این موضوع اعلام نکرده و بیان داشته: «ما واقعا امیدواریم که نسخه‌ی تحت‌وب برای شما و در تک‌تک روزهای زندگی‌تان، مفید واقع شود».

whatsapp

واتساپ با بیش از 600 میلیون کاربر، یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های چت محسوب می‌شود که رشد قابل توجه این برنامه، شایعات در مورد اقدام بعدی آن را دامن زده است. در ماه نوامبر سال قبل (حدود سه ماه قبل) واتساپ شراکتی را با Whisper Systems برای کدگذاری End-toEnd آغاز کرد تا امنیتی گسترده و البته غیرمنتظره را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد. در دسامبر گذشته، یعنی کمتر از یک ماه بعد، شنیده‌ها حکایت از این داشت که این کمپانی در تلاش است تا مکالمه صوتی را نیز به برنامه خود اضافه کند که حالا این کار را کرده است.

حالا باید منتظر ماند و دید که واتساپ در عمل چه برنامه‌های دیگری برای سورپرایز کاربرانش در سر می‌پروراند و چگونه قرار است رقابت داغ اپلیکیشن‌های ارتباطی را به نفع خود به پیش ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات