نسخه‌ی تحت وب اپلیکیشن واتس‌اَپ در راه است

یک‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
واتس‌اَپ سرویس ارتباطی مبتنی بر گجت‌های موبایل است که برای فعالسازی نیاز به سیم‌کارت دارد، اما شاید این رویه در آینده عوض شود و بتوان این سرویس را ازطریق اپلیکیشن تحت وب، در دسکتاپ نیز مورد استفاده قرار داد.
تبلیغات

واتساپ یکی از سرویس‌های محبوب ارتباطی است که زیر پرچم فیسبوک فعالیت می‌کند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این کمپانی در حال توسعه‌ی اپلیکیشن تحت وب است تا ازطریق آن بتوان واتس‌اَپ را روی دستگاه‌های پی‌سی‌ نیز مورد استفاده قرار داد. در طول هفته‌ای که گذشت، پاول دورُو، موسس کمپانی توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن ارتباطی تلگرام در جریان یک مصاحبه به این موضوع اشاره کرد. وی در سخنان خود گفت که واتس‌اَپ در پی جذب توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن تحت وب تلگرام بوده و این موضوع گمانه‌ها در مورد احتمال توسعه‌ی یک اپلیکیشن تحت وب را توسط واتس‌اَپ افزایش می‌دهد. همچنین وب‌سایت هلندی Androidworld.nl خبر از وجود کدی در نسخه‌ی اندرویدی اپلیکیشن واتس‌اَپ داده که در آن نشانه‌هایی از پروسه‌ی ورود و خروج به حساب کاربری ازطریق پی‌سی وجود دارد.

باید منتظر ماند و دید که واتس‌اَپ چگونه ورود کاربران ازطریق پی‌سی را اعتبارسنجی خواهد کرد. این سرویس از سیم‌کارت کاربران به جای استفاده از فیسبوک بهره می‌برد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط تیم توسعه‌‌دهنده‌ی واتس‌اَپ، این کمپانی برای عرضه‌ی نسخه‌ی تحت وب و به‌منظور اعتبار سنجی کاربران از OAuth استفاده خواهد کرد. کلاینت وب در خواستی را ازطریق سیم‌کارت برای شما ارسال خواهد کرد و در صورت قبول این درخواست از جانب شما روی موبایل، وارد حساب کاربری خود در اپلیکیشن تحت وب خواهید شد. کاربران ازطریق آدرس www.web.whatsapp.com از این امکان استفاده خواهند کرد. در حال حاضر برای ورود باید از حساب کاربری گوگل استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات