کارآفرینی، سبک زندگی سخت اما ضروری

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هیچ‌ فردی ادعا نمی‌کند که برپایی یک کسب‌وکار آسان است اما در این مقاله می‌گوییم چه دلایلی وجود دارد که دست به کارآفرینی بزنید.
تبلیغات

امروزه تفکر کارآفرینی نسبت به گذشته تغییر کرده و رفتن به سمت فرصت‌های شغلی بزرگ، غیرممکن و سخت نیست. البته گاهی مسیر نامشخص راه‌اندازی کسب‌وکار، خطرات، موانع و فشارهای روحی همه و همه اعتمادبنفس کارآفرینان را پایین آورده و ایده‌های ناب‌شان را در معرض خاموشی قرار می‌دهد.

پاتریک بت دیوید (Patrick Bet-David) کارآفرین، نویسنده و مشاور مالی آمریکایی است که موفقیت‌های تجاری بسیاری در مقام مدیرعامل آژانس PHP (یک شرکت خدماتی مالی) و خالق کانال یوتیوب Valuetainment (به معنای ارزش گذاری) به دست آورده است. او از بزرگ‌ترین حامیان‌ کارآفرینی و سرمایه‌گذاری است.

در مصاحبه‌ای که از طرف گروه Follow My Lead با پاتریک انجام شد. از او پرسیدند: «کارآفرین کیست؟» پاسخ او بسیار ساده بود: «کارآفرین کسی است که خود را برای ایجاد شغل و کسب سرمایه به خطر می‌اندازد.» اما زمانی که همین سوال از مک لاکی (Mac Lackey) بنیان‌گذار Mountain Khakis (فروشگاه لباس) و Ettain Group (مرکز مشاوره‌ی مدیریت کسب‌وکار) پرسیده شد پاسخ متفاوتی داد: «اغلب اوقات در تعاریف کارآفرینی به ریسک‌پذیری بالا اشاره می‌شود درحالی که از نظر من، کارآفرینی ریسک را پایین می‌آورد. چون دیگر لازم نیست برای رئیس‌تان کار کنید و مدیریت زمان، حرفه و فرصت‌های شما تماما در دست خودتان است. البته شاید درابتدا راه برایتان سخت باشد چون همه‌چیز به عهده‌ی شما است و شاید بخشی از مسئولیت‌‌ها را دوست نداشته باشید و مجبور شوید انجام دهید.»

اما چرا با تمام این اوصاف کارآفرینی امری ضروری است؟

«تاثیرگذاری» کلمه‌ای است که کارآفرینی را معنا می‌کند. یعنی شما فرصت توسعه فردی، پیشرفت اجتماعی، حل مشکلات و اصلاح جامعه را در «کارآفرینی» می‌یابید. درست مانند تاثیراتی که استیو جابز، ایلان ماسک و بیل گیتس بر پیشرفت جهان گذاشتند.

مهارت‌های جدید و ارزشمندی خواهید آموخت

اغلب مردم به رشد حرفه‌ای و شخصی که نصیب یک کارآفرین می‌شود توجهی نمی‌کنند. روند کسب‌وکار شما چه با موفقیت همراه باشد و چه چندان رضایت‌بخش پیش نرود، مهم این است که قدمی برداشته‌اید، انعطاف‌پذیری را آموخته و تجربه به دست آورده‌اید. همانطور که ویلیام بوروز می‌گوید: «آن زمانی که رشد و پیشرفت‌تان متوقف شود، پایان عمر‌تان فرا رسیده است.»

کارآفرین

هرآنچه لازم است در کنترل شماست

در روند کارآفرینی شما آزادی‌ عمل و کنترل بیشتری بر زمان‌بندی و دخل و خرج‌تان دارید. این یک واقعیت است که قدم گذاشتن در مسیر ایجاد شغل امکاناتی فراهم می‌کند که موجب کسب سرمایه، پرداخت به‌موقع صورت حساب‌ها، تغییرات مثبت در جامعه و رشد فردی‌تان خواهد شد. پس اگر ایده و آمادگی عمل دارید، دست به‌ کار شوید!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات