دسترسی به واتسون IBM برای سایر سرویس دهندگان ابری ممکن می‌شود

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
شرکت IBM اعلام کرده که قصد دارد سامانه هوش مصنوعی واتسون را در اختیار سایر سرویس‌های ابری نیز قرار دهد.
تبلیغات

IBM اعلام کرده است که سامانه هوش مصنوعی Watson محدود نکرده و به سایر سرویس‌های ابری اجازه استفاده از آن را می‌دهد؛ از جمله واتسون اسیستنت (Watson Assistant) که برای ایجاد واسط‌های گفتگویی به کار می‌رود و همچنین واتسون اوپن اسکیل (Watson OpenScale) که برای مدیریت چرخه‌ی زندگی هوش مصنوعی از آن استفاده می‌شود. آزادسازی دسترسی واتسون به سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس ابری این اجازه را می‌دهد که پلتفرم واتسون را در اختیار داشته باشند و آن را روی مراکز داده خود اجرا کنند. 

روچیر پوری مدیر ارشد فناوری سامانه هوشمند واتسون آی‌بی‌ام در پاسخ‌ به سوالی راجع به‌دلیل این اقدام شرکت گفت:

بسیاری از مشتریان با به‌کارگیری هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های خود مشکل دارند؛ چون داده‌ها در جاهای مختلف توزیع شده‌اند.این داده‌ها در محیط‌های ابری آمیخته (هیبریدی) با پباده‌سازی چندگانه قرار دارند. این محیط‌های ابری همچنین داده‌ها را در فضای ابری خصوصی نیز دارند. مشتریان پیش از این در به‌کارگیری هوش مصنوعی در سرویس ابری خود مشکلاتی داشتند، چون فراهم‌کنندگان سرویس‌های هوش مصنوعی همواره آن‌ها را به‌نوعی پیاده‌سازی خاص محدود کرده‌اند که برای این محیط ابری آمیخته (هیبریدی) مناسب نیست.
IBM watson

بنابراین تصمیم آی‌بی‌ام با تصمیم خود مبنی بر دردرسترس قراردادن واتسون برای سایر خدمات ابری، قصد دارد به این شرکت‌ها اجازه بدهد که هوش مصنوعی را روی داده‌های خود اعمال کنند.

پوری همچنین تاکید کرد که بسیاری از شرکت‌ها ازمدت‌ها پیش قصد داشته‌اند از هوش مصنوعی برای افزایش بازده عملکرد خود استفاده کنند اما همواره نیازشان بر این بوده که ابزار هوش مصنوعی خود را در محیطی به اجرا در آورند که کاملا تحت کنترلشان است و با آن احساس راحتی کنند.

در مرکز مشخصات فنی برای اجرای واتسون در ابرهای خصوصی و عمومی، IBM Cloud Private قرار دارد؛ پلتفرم ابر خصوصی آی‌بی‌ام که برای اجرای ابزار و خدماتی مانند کوبرنتیز (Kubernetes) و کلودفاندری (Cloud Foundry) از فناوری‌های متن باز یا اوپن سورس استفاده می‌کند. این پتلفرمی است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که بعدا واتسون را هم اجرا کنند.

در حال حاضر تمرکز اصلی عرضه این پلتفرم روی واتسون اسیستنت (Watson Assistant) و واتسون اوپن اسکیل (Watson OpenScale) است.

پوری همچنین بیان کرد:

قابلیت‌هایی که عرضه می‌کنیم براساس دو محصول پرچم‌دارمان هستند. این محصولات با دامنه وسیعی از موارد استفاده‌ای که ممکن است با آن مواجه شویم سروکار دارند.در مابقی سال سایر قابلیت‌ها را نیز به این پلتفرم اضافه خواهیم کرد. برای مثال Watson Knowledge Studio به همراه این پلتفرم عرضه خواهد شد، همچنین قابلیت فهم زبان طبیعی که هم‌اکنون در محیط ابری عمومی ما در دسترس هستند نیز به این پلتفرم اضافه می‌شوند.

پوری عقیده دارد که آی‌بی‌ام طیف کاملی از ابزارها را برای توسعه و اجرای مدل‌های هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های ساخت‌یافته و غیر ساخت‌یافته به شرکت‌ها ارائه می‌دهد و همچنین مجموعه نرم‌افزار نظارتی و مدیریت چرخه زندگی را نیز در اختیارشان می گذارد.

علاوه‌بر این آی‌بی‌ام اعلام کرده است که نسخه جدیدی از تسریع کننده یادگیری ماشین واتسون را عرضه خواهد کرد که خوشه‌بندی پربازده پردازنده گرافیکی را به سرورهای سری Power Systems و سیستم‌های X86 می‌آورد که عملکرد هوش مصنوعی را تا 10 برابر سریع‌تر می‌کند.

آی‌بی‌ام همچنین اعلام کرد که Business Automation Intelligence را مبتنی بر واتسون عرضه خواهد کرد اما در این‌باره جزییات بیشتری را ارائه نداد. بنابر گفته شرکت، این سرویس جدید به مدیران کسب‌و‌کار این قابلیت را می‌دهد که مستقیما هوش مصنوعی را در اپلیکیشنهای خود اعمال و همچنین نیروی کار خود را تقویت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات