می CC9 پرو شیائومی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی معرفی شد

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
می سی سی ۹ پرو (می نوت ۱۰)، گوشی جدید شیائومی، با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر سوپر AMOLED Full HD پلاس رونمایی شد.
تبلیغات

هفته‌ها است که شایعاتی درباره‌ی گوشی جدید می سی‌ سی ۹ پرو (Mi CC9 Pro) شیائومی منتشر می‌شود. این گوشی که در خارج از چین با نام می نوت ۱۰ (Mi Note 10) شیائومی عرضه می‌شود، در پنل پشتی‌اش پنج دوربین مجزا دیده می‌شود. دوربین اصلی جدیدترین گوشی شیائومی به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. می سی سی ۹ پرو پس از نوکیا ۹ پیورویو، دومین گوشی دنیا است که در پنل پشتی‌اش پنج دوربین وجود دارد.

گوشی میان‌رده‌ی می سی سی ۹ پرو شیائومی برای پردازش وظایف مختلف از تراشه‌ی هشت‌هسته‌ای اسنپدراگون 730G کوالکام با دو هسته‌ی ۲/۲ گیگاهرتری و برای نمایش محتوای بصری از نمایشگر ۶/۴۷ اینچ سوپر AMOLED Full HD پلاس با وضوح ۲٬۳۴۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹/۵:۹ و لبه‌های خمیده بهره می‌ببرد. علاوه‌بر آنچه گفتیم، نمایشگر می سی سی ۹ پرو نسبت کنتراست ۴۰۰۰۰۰:۱ دارد و از HDR و فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت را ارائه می‌دهد.

می نوت 10 شیائومی / Xiaomi Mi Note 10 / می سی سی 9 پرو / Mi CC9 Pro

افزون‌براین، در بخش بالایی نمایشگر می سی سی ۹ پرو بریدگی قطره‌ای شکل دیده می‌شود که از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 میزبانی می‌کند. شیائومی می‌گوید گوشی جدیدش نخستین گوشی دنیا است که از حسگر اثرانگشت فوق‌باریک اپتیکال در نمایشگر بهره می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که سطح زیادی از نمایشگر می سی سی ۹ پرو توانایی تشخیص اثرانگشت را دارد. درضمن حسگر اثرانگشت دستگاه حتی با وجود بسیار خیس یا خشک بودن انگشت کاربر نیز کار می‌کند.

شیائومی می سی سی ۹ پرو دومین گوشی پنج‌دوربینه‌ی دنیا است

بدون شک مهم‌ترین ویژگی شیائومی می سی سی ۹ پرو، پنج دوربینی هستند که در پنل پشتی دستگاه جای گرفته‌اند و باعث می‌شوند این گوشی توانایی بسیار زیادی درزمینه‌ی ثبت تصاویر و ویدئوهای باکیفیت داشته باشد. می سی سی ۹ پرو درکنار پنج دوربین، به چهار فلاش LED (دو فلاش LED دوگانه) نیز مجهز است تا ازلحاظ عکاسی و فیلم‌برداری، دستگاهی حرفه‌ای باشد. براساس اطلاعات رسمی، دوربین اصلی می سی سی ۹ پرو از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل برایت HMX سامسونگ استفاده می‌کند. حسگر مذکور محصول همکاری مشترک سامسونگ و شیائومی است و نخستین‌بار با گوشی انقلابی می میکس آلفا معرفی شد.

می نوت 10 شیائومی / Xiaomi Mi Note 10 / می سی سی 9 پرو / Mi CC9 Pro

به‌گفته‌ی شیائومی، می سی سی ۹ پرو میزبان لنزی 8P با دیافراگم f/1.7 است که فقط در مدل پریمیوم این دستگاه حضور دارد؛ موضوعی که باعث می‌شود می سی سی ۹ پرو به نخستین گوشی دنیا با این نوع لنز تبدیل شود. همچنین، دوربین اصلی می سی سی ۹ پرو حسگری 1/1.33 اینچی دارد. تمامی این مشخصات دست‌به‌دست هم می‌دهند تا می سی سی ۹ پرو توانایی اعجاب‌انگیزی درزمینه‌ی ثبت تصاویر با جزئیات بالا در شرایط نوری معمولی و حتی محیط‌های کم‌نور داشته باشد. 

شیائومی می سی سی ۹ پرو از باتری ۵٬۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی بهره‌مند است

پنل پشتی گوشی جدید شیائومی میزبان دوربینی با لنز تله‌فوتو و لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) است که بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج‌برابری و بزرگ‌نمایی ۵۰ برابری دیجیتال و بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری هیبریدی را ارائه می‌دهد. افزون‌براین، می سی سی ۹ پرو از دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض برخوردار است که زاویه‌ی دید ۱۱۷ درجه‌ای دارد. کوچک‌ترین دوربین می سی سی ۹ پرو که در زیر همه‌ی دوربین‌ها قرار گرفته است، از لنزی ماکرو با فاصله‌ی کانونی ۱۰-۲ سانتی‌متری بهره می‌گیرد.

براساس ادعاهای شیائومی، ازطریق دوربین می سی سی ۹ پرو امکان ثبت تصاویر پرجزئیات از سوژه‌ها در فاصله‌ی ۱/۵ سانتی‌متر وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر، می سی سی ۹ پرو نخستین گوشی هوشمند دنیا است که می‌تواند از فاصله‌ی ۱/۵ سانتی‌متری تصاویری پرجزئیات ثبت کند. 

درنهایت، به دوربین پنجم دستگاه می‌رسیم که به‌طور ویژه برای ثبت تصاویر پرتره کاربرد دارد. درحالی‌که انتظار داشتیم این دوربین همچون اکثر گوشی‌های دیگر به لنز تله‌فوتو با حسگر0 ۲ مگاپیکسلی مجهز باشد، شیائومی از حضور حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی دوبرابری در آن خبر داد.

می نوت 10 شیائومی / Xiaomi Mi Note 10 / می سی سی 9 پرو / Mi CC9 Pro

شیائومی می‌گوید دوربین اصلی می سی سی ۹ پرو از قابلیت‌های مختلف مبتنی‌بر هوش مصنوعی نظیر زیباسازی چهره، تشخیص صحنه، حالت پرتره، جلوه‌ی نور استودیویی، حالت عکس‌برداری در شب، فیلم‌برداری ماکرو، ضبط ویدئو حرکت آهسته HD با نرخ ۹۶۰ فریم‌برثانیه و فیلم‌برداری معمولی با وضوح 4K بهره می‌گیرد. ظرفیت باتری می سی سی ۹ پرو ۵٬۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی است که به‌لطف فناوری شارژ‌ سریع ۳۰ واتی، در ۳۰ دقیقه از صفر به ۵۸ درصد و در ۶۵ دقیقه از صفر به ۱۰۰ درصد شارژ می‌رسد. . 

گوشی جدید شیائومی با رابط کاربری MIUI 11 و سیستم‌عامل اندروید ۹ پای و در رنگ‌های سبز و سفید و مشکی و سه نسخه‌ روانه‌ی بازار خواهد شد: ۱. نسخه‌ی ۴۰۰ دلاری با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی؛ ۲. نسخه‌ی ۴۴۰ دلاری با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی؛ ۳. نسخه‌ی ویژه و ۵۰۰ دلاری Mi CC9 Premium Edition با لنز 8P و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی گوشی می سی سی ۹ پرو (می نوت ۱۰) شیائومی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات