مینی بوس خودران بایدو به تولید انبوه رسید

شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مینی‌بوس خودران آپولانگ بایدو به عنوان اولین خودروی الکتریکی خودران جهان به تولید انبوه رسید. شرکت بایدو چین، در تلاش برای رقابت با گوگل است.
تبلیغات

بایدو (Baidu) نام موتور جستجوی چینی است که به عنوان رقیب گوگل در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا شناخته می‌شود؛ پیش از این اخباری درباره عزم جدی بایدو، برای ورود به عرصه‌ی خودروهای خودران منتشر شده بود. این شرکت قصد دارد تا خودروی خودران خود را شبیه محصول گوگل ارائه کند و تلاش‌های زیادی در این زمینه به کار می‌برد. حالا بایدو اعلام کرده است که صدمین دستگاه مینی‌بوس خودران آپولانگ (Apolong)، از خط تولید خارج شد. چنین خبری این مینی‌بوس الکتریکی کاملا خودران را به اولین خودروی خودران با تولید انبوه، در جهان تبدیل می‌کند. انتظار می‌رود که مینی‌بوس خودران آپولانگ بایدو قبل از عرضه جهانی در سال ۲۰۱۹، در شهرهای چین به عنوان نمونه‌ی آزمایشی برای حمل مسافران مورد استفاده قرار گیرد.

نخستین مینی بوس خودران بایدو به تولید انبوه رسید

رابین لی از مسئولان بایدو، گفت:

 ۲۰۱۸ اولین سال برای تجاری‌سازی خودروی خودران است. پس از تولید انبوه مینی‌بوس خودران آپولانگ، ما واقعا می‌توانیم ببینیم که فناوری خودران گام‌های بزرگی برخواهد داشت. این گام‌ها صنعت خودروسازی را یک قدم به هدف خود در توسعه خودروی کاملا خودران نزدیک‌تر می‌کند.

مینی‌بوس خودران آپولانگ با بهره‌گیری از سطح ۴ خودمختاری، توسط شرکت کینگ لانگ (King Long) ساخته شده است و از پلت‌فرم باز آپولو (Apollo) برای رانندگی استفاده می‌کند. آپولو همان سیستم عامل خودران بایدو است که توسعه دهنده موتور جستجوی چینی آن را سال گذشته ارائه کرد. در حال حاضر نسخه ۳.۰ سیستم خودران آپولو با بیش از ۲۲۰،۰۰۰ خط کد متعلق به بیش از ۱۰،۰۰۰ توسعه‌دهنده، ارائه شده است. شرکای جهانی بایدو شامل ۱۱۶ خودروساز و شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات هستند و بایدو از اطلاعات آن‌ها برای توسعه سیستم آپولو بهره می‌برد. 

Baidu Apolong / مینی‌بوس خودران بایدو آپولانگ

مینی‌بوس خودران بایدو آپولانگ از آبان ماه سال گذشته تاکنون در حال توسعه است و می‌تواند تا ۱۴ سرنشین را در خود حمل کند. تجهیزات آن شامل رادار لیزری (لیدار)، رادار موج میلی‌متری، HDR و ماژول‌های دوربین استریو می‌شود و دارای بدنه سبک‌وزن کامپوزیت با شیشه جلوی منحنی است و از مزایای درهای برقی گسترده بهره می‌برد. 

مینی‌بوس خودران آپولانگ که در کارخانه زیامن (Xiamen) در استان فوجیان واقع در جنوب شرقی چین تولید می‌شود، آذر ماه امسال طی کنفرانس جهانی بایدو در پکن رونمایی خواهد شد. آپولانگ طبق برنامه‌ریزی‌ها در چند شهر چین از جمله پکن و شنزن شروع به فعالیت می‌کند. حیطه فعالیت مینی‌بوس خودران آپولانگ بایدو ابتدا در مکان‌های محصور مانند پارک‌ها، اماکن تجاری و فرودگاه‌ها خواهد بود. عرضه جهانی مینی‌بوس خودران بایدو اوایل سال آینده در ژاپن آغاز می‌شود؛ این برنامه با همکاری شرکت SB Drive انجام خواهد شد که در حقیقت بازوی خودروسازی گروه سافت‌بانک (SoftBank) است.

یوکی ساجی، از مسئولان شرکت SB Drive ژاپن گفت:

حمل‌ونقل عمومی در ژاپن با چالش‌های زیادی از جمله کاهش شبکه ترافیک، کمبود راننده و پیر شدن رانندگان مواجه است. ما انتظار داریم که فناوری خودری خودران بتواند این مشکلات را در آینده نزدیک حل کند. راه‌اندازی مینی‌بوس خودران بایدو آپولانگ، گام مهمی برای حفظ حمل‌ونقل عمومی در ژاپن است.
خودروی خودران بایدو Baidu
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات