سامسونگ نشان تجاری Micro QLED را در کره ثبت کرد

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس جدیدترین گزارش‌ها، سامسونگ نشان تجاری Micro QLED را در اداره‌ی ثبت مالکیت کره‌ی جنوبی ثبت کرده است.
تبلیغات

مدتی است که اخباری منتشر شده است مبنی بر این‌که سامسونگ در حال کار روی فناوری‌های تلویزیون جایگزین برای رقابت با تلویزیون‌های OLED سایر رقبا است. در نمایشگاه CES 2018 سامسونگ هنگام معرفی اولین تلویزیون میکرو ال‌ای‌دی ۱۴۶ اینچی و ماژولار خود به نام The Wall برای اولین بار از این فناوری جدید سخن به میان آورد.

سامسونگ فناوری میکرو LED را به‌تازگی معرفی کرده است و به گفته‌ی این شرکت این فناوری نقاط مشترک زیادی با فناوری OLED دارد. درست مثل پنل‌های OLED، پنل‌های میکرو ال‌ای‌دی سامسونگ نیز مستقل عمل می‌کنند و زیرپیکسل‌ها هرکدام جداگانه از خود نور ساطع می‌کنند و نیازی به نور پس‌زمینه یا بک‌لایت ندارند. به دلیل همین مشابهت، فناوری میکرو ال‌ای‌دی سامسونگ به‌عنوان رقیبی جدی برای انواع تلویزیون OLED موجود در بازار به حساب می‌آیند.

نکته‌ی جالب توجه این است که قبل از معرفی و بررسی تلویزیون‌های میکرو LED سامسونگ پرونده‌ی ثبت نشان تجاری Micro qled را تشکیل داده بود. در تاریخ یازدهم ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸، سامسونگ دو پرونده‌ی درخواست ثبت نشان تجاری را در اداره‌ی ثبت مالکیت معنوی کره‌ی جنوبی تشکیل داد. یکی از این دو پرونده مربوط به تلویزیون 8K QLED بود که در نمایشگاه CES معرفی شد و دیگری متعلق به تلویزیون میکرو QLED است که تاکنون در جایی معرفی نشده و نمونه‌ی آن نمایش داده نشده است. فناوری میکرو LED که سامسونگ در CES 2018 معرفی کرد در بین این درخواست‌ها جایی نداشت.

نشان تجاری Micro QLED

تعجبی ندارد که ثبت عنوان Micro QLED توسط سامسونگ موجب این استنباط شود که سامسونگ در حال راه‌اندازی سری جدیدی از تلویزیون‌های QLED است. البته درخواست ثبت نشان تجاری به تنهایی ضامن وجود فناوری به نام میکرو LED نیست؛ بلکه سامسونگ نیز مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر هر از چندگاهی جهت احتیاط عنوانی را به ثبت می‌رساند.

یکی از مقامات سامسونگ در واکنش به این موضوع گفته است: «تاکنون اسم میکرو QLED را نشنیده‌ام. همان‌طور که می‌دانید، درخواست ثبت علامت تجاری لزوما به این معنی نیست که محصول به‌زودی عرضه خواهد شد. باید صبر کنیم و ببینیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات