اکسپریا ایکس ‎زد پرو سونی با نمایشگر 4K اولد عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، گوشی پرچم‌‏دار جدید سونی با نام تجاری اکسپریا ایکس‌زد پرو وارد بازار خواهد شد که نمایشگر اولد دارد.
تبلیغات

سونی درنظر دارد علاقه‌‌مندان را با یک گوشی مجهز به نمایشگر اولد شگفت‌زده کند؛ اطلاعات جدید که توسط یک منبع مطلع در چین فاش شده است، به عرضه‌ی پرچم‌دار جدید سونی با نام تجاری اکسپریا ایکس‌زد پرو و نمایشگر ۵.۷ اینچی اولد با رزولوشن 4K اشاره دارد. آخرین نسل از تراشه‌ی اسنپدراگون کوالکام، قلب تپنده‌ی گوشی رده‌بالای شرکت ژاپنی خواهد بود؛ به همین جهت انتظار می‌رود که این مدل به اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز شود.

اکسپریا ایکس زد پرو

در این گزارش، همچنین ذکر شده است که شرکت سونی  اکسپریا ایکس‌زد پرو را در جریان کنفرانس خبری خود در نمایشگاه MWC 2018 در اواخر ماه آینده میلادی به نمایش خواهد گذاشت. آنچه پرچم‌دار جدید این شرکت را نسبت به نسل قبل متمایز خواهد کرد، تنها صفحه‌نمایش اولد آن نیست؛ گفته می‏‌شود سونی به زبان طراحی «اُمنی بالانس» که نزدیک به یک دهه از آن برای طراحی گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده است، متکی نخواهد بود و به‌جای آن، جانشین اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم با نمایشگر 4K با طراحی متفاوتی ارائه خواهد شد.

در شایعات گذشته، به این موضوع اشاره شده است که سونی از زبان طراحی جدید «میرای» برای گوشی‌های هوشمند خود در سال ۲۰۱۸ استفاده خواهد کرد؛ البته اکسپریا ایکس‌ای ۲، اکسپریا ایکس‌ای ۲ اولترا و اکسپریا ال ۲ به زبان طراحی گذشته سونی متعهد مانده‌اند. روند طراحی جدیدی که سونی از آن استفاده خواهد کرد، عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با حاشیه‌های باریک را ممکن می‌سازد؛ البته این موضوع، لزوماً به معنای تجهیز اکسپریا ایکس‌زد پرو به نمایشگر کشیده ۱۸:۹ نیست. به‌ نظر می‌رسد مانند محصولات گذشته، سونی از نمایشگرهای استاندارد با نسبت ابعاد ۱۶:۹ استفاده خواهد کرد و به همین جهت، صفحه‌نمایش گوشی رده‌بالای جدید این شرکت از رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل برخوردار خواهد بود. 

اکسپریا ایکس زد پرو

از دیگر گمانه‌زنی‏‌ها در مورد پرچم‌دار جدید سونی، می‌توان به عرضه آن با دوربین دوگانه ۱۸ و ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد؛ سنسور اول، اندازه پیکسل ۱.۳۳ میکرومتر دارد و اندازه پیکسل سنسور دوم، ۱.۳۸ میکرومتر گزارش شده است. ژاپنی‌ها در طی دو سال اخیر روی عرضه پرچم‌داران خود با یک دوربین پافشاری کرده‌اند؛ درحالی‌که استفاده از دوربین دوگانه از سال ۲۰۱۶ یک رویه‌ی تقریباً مرسوم در میان گوشی‌های پرچم‌دار محسوب می‌شد. 

همچنین تصاویر رندری به‌ دست آمده است که اکسپریا ایکس‌زد پرو را با دوربین دوگانه عمودی و فلاش LED دوگانه به نمایش می‌گذارد. در تصاویر فاش‌شده، خبری از جای‌گیری حسگر اثر انگشت در پنل پشتی نیست. سونی معمولاً گوشی‌های خود را به حسگر اثر انگشت در لبه‌ی سمت راست مجهز می‌کرد؛ اما این روند تا حدی با عرضه اکسپریا XA2 و اکسپریا L2 با حسگر اثر انگشت در پنل پشتی، تغییر یافته است. با توجه به تصاویری که اخیراً منتشر شده، به‌ نظر می‌رسد پرچم‌دار ۲۰۱۸ سونی، حسگر اثر انگشتی خواهد داشت که در لبه‌ی سمت راست گوشی جای گرفته و با دکمه‌ی پاور ادغام شده است.

اکسپریا ایکس زد پرو

حاشیه‌ی بالا و پایین صفحه‌نمایش در گوشی جدید سونی، باریک است و گفته می‌شود که برای عکاسی سلفی از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. علاوه‌ بر این تغییرات، اکسپریا ایکس‌زد پرو را می‌توان اولین گوشی سونی نامید که ۶ گیگابایت رم دارد؛ شرکت ژاپنی، محصولات پرچم‌دار خود را در سال ۲۰۱۷ به ۴ گیگابایت رم مجهز کرده است. فضای ذخیره‌‏سازی در عضو جدید سری اکسپریا سونی به ۱۲۸ گیگابایت می‌رسد که احتمالاً می‌توانید آن‌ را با استفاده از کارت حافظه میکرو SD افزایش دهید.

باتری ۳۴۲۰ میلی‌آمپر ساعت و سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۰ از دیگر ویژگی‌هایی است که مشخصات‌ فنی گوشی‌ اکسپریا ایکس‌زد پرو سونی را تکمیل می‌‏کند. علاقه‌مندان می‌توانند این گوشی را در دو نسخه با پشتیبانی از یک یا دو سیم‌کارت خریداری کنند و شرکت ژاپنی، پرچم‌دار ۲۰۱۸ خود را در ماه ژوئن وارد بازار خواهد کرد. این‏‌طور که پیدا است، سونی به دلیل کمبود موجودی اولیه تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ به دلیل عرضه پرچم‏‌داران گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ با این پردازنده در ایالات متحده، ناچار است برای عرضه‌ی فبلت ۵.۷ اینچی جدید خود مدتی منتظر بماند.

در رابطه با گوشی‌های جدید سونی، در زومیت اعلام شد که سونی در مجموع سه گوشی رده‌بالای جدید در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش خواهد گذاشت؛ علاوه‌ بر گوشی پرچم‎دار این شرکت با نمایشگر 4K، دو مدل دیگر نیز معرفی می‎شود که نمایشگر FHD دارند و به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات