سامسونگ بار دیگر تولید تراشه سری A اپل را از سال ۲۰۱۹ بر عهده خواهد داشت

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آخرین گزارش‌ها نشان از آن دارند که سامسونگ از سال آینده‌ی میلادی دوباره تولید تراشه‌های سری A اپل را بر عهده خواهد داشت.
تبلیغات

براساس گزارش رسانه‌های کره‌ای، سامسونگ از سال آینده‌ی میلادی دوباره‌ی وظیفه‌ی تولید تراشه‌های سری A اپل را بر عهده خواهد داشت. کمپانی‌ کره‌ای همچون آخرین بار در کنار TSMC تایوان تولید تراشه‌های مورد نیاز برای گجت‌های اپل را برعهده خواهد داشت.

اپل پیش از این تولید تراشه‌های سری A را به دو کمپانی سامسونگ و TSMC می‌سپرد تا اینکه کمپانی تایوانی موفق شد نظر اپل را برای تولید انحصاری این تراشه‌ها برای آیفون ۷ جلب کند. کمپانی TSMC امسال نیز اپل را مجاب کرد تا به تنهایی به تولید تراشه‌های مورد نیاز آیفون ۸ بپردازد، حال آنکه به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۸ میلادی دوباره سامسونگ در کنار تایوانی‌ها به تولید پردازنده‌های مورد نیاز اپل از سری A خواهد پرداخت.

براساس گزارش Korea Herald سامسونگ اخیرا سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را برای ایجاد زیرساخت‌های تولید تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری انجام داده است. TSMC در سال‌های اخیر موفق شده است تا در زمینه‌ی تولید تراشه‌ها با لیتوگرافی پایین‌تر از سامسونگ پیشی بگیرد و همین امر برگ برنده‌ی این کمپانی در تولید تراشه‌های دو نسل از آیفون‌های اپل است. TSMC به‌تنهایی نیاز اپل به تراشه‌های آیفون ۷ و آیفون ۸ را تامین خواهد کرد. یکی دیگر از دلایلی که باعث شد تا اپل به سراغ TSMC برود، مصرف بالاتر تراشه‌های A9 مورد استفاده در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس بود که سامسونگ ‌آن‌ها را تولید کرده بود. براساس اطلاعات ارائه شده مصرف انرژی تراشه‌های A9 تولید شده توسط سامسونگ در مقایسه با TSMC انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

گزارش منتشر شده همکاری سامسونگ و اپل برای تامین نیاز اپل به پنل‌های اولد در آیفون ۸ را در توافق جدید دو کمپانی برای تولید تراشه تاثیرگذار شمرده است. وجود سامسونگ می‌تواند قدرت چانه‌زنی اپل در برابر TSMC را نیز بیش از پیش افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات