برای گسترش برند شخصی در شبکه های اجتماعی مانند یک فرد حقیقی رفتار کنید

پنج‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تکنولوژی خوب است اما هرگز مفهوم انسان را از بین نمی‌برد و جایگزین آن نمی‌شود. کنجکاوی انسانی همان چیزی است که برای رشد برندتان نیاز دارید.
تبلیغات

با گذشت هر روز یک اتوماسیون و خودکار سازی جدید به سیستم‌ها وارد می‌شود و افرادی که سعی می‌کنند برندهای خود در شبکه‌های اجتماعی را بسازند با این میانبرها غریبه نیستند. این ابزارها در برخی از کسب و کارها نیز به خوبی جواب داده‌اند، اما در شبکه‌های اجتماعی چندان موفقیت آمیز نیستند.

اسکات ادی یک مشاور و سخنران کسب و کار است که دنبال کننده های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دارد: ۱،۱۲ میلیون دنبال کننده در شبکه توییتر و ۲۳۳هزار نفر هم در اینستاگرام. او برای درآمد در دنیا سفر می‌کند و تجربه‌هایش را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. از نظر او کلید موفقیت حذف کردن ربات‌های اتوماسیون شبکه‌های اجتماعی و بهره گیری از کنجکاوی فردی است.

او می‌گوید: «وقتی در شبکه‌های اجتماعی پرسه می‌زنم، چه یوتیوب، چه اینستاگرام یا توییتر. معمولا با یک موضوع شروع می‌کنم و بعد مورد دیگری توجه مرا به خودش جلب می‌کند و سراغ آن می‌روم. بدون در نظر گرفتن این که چقدر آن موضوع جدید مفید است یا نه، من زمانی را برای آن سپری می‌کنم و در واقع این حس کنجکاوی است که مرا از جایی به جای دیگر می‌برد.»

همین کنجکاوی است که تعداد دنبال کننده‌های ادی در شبکه‌های اجتماعی را افزون کرده است تا جایی که او بر بیش از ۱ میلیون دنبال کننده تاثیر می‌گذارد. بر اساس نظر ادی شما نمی‌توانید این حس کنجکاوی را با اتوماسیون انتقال دهید.

ادی در این باره می‌گوید:

«کنجکاوی ریشه‌ی شبکه‌های اجتماعی است و به رشد دنبال کننده‌های شما کمک می‌کند.»

پس چرا افراد همه چیز را در شبکه‌های اجتماعی خودکار می‌کنند؟ چون سریع است. انتشار موضوعات واقعی در زمان واقعی به تفکر، کار و وقت نیاز دارد. من نمی‌گویم که نباید از اتوماسیون استفاده کنید؛ آن هم زمان و مکان خودش را دارد. اما به جای آنکه اولویت اول شما باشد سعی کنید از وقت استفاده کنید و خودکارسازی کارها را به عنوان برنامه ثانویه و تحت شرایط اضطرار خود قرار دهید.

social media

در ادامه با زومیت همراه شوید تا ۵ استراتژی که می‌توانید برای رشد بیشتر برند شخصی در شبکه‌های اجتماعی به کار بگیرید را برایتان بیان کنیم:

۱. به مربیان خود دقت کنید

به جای آنکه بطور سطحی چیزی را از مربی‌های خود یاد بگیرید به آنها دقیق‌تر و عمقی‌تر نگاه کنید. ببینید چه کسانی آنها را دنبال می‌کنند و به مکالمات آنها دقت کنید. این ها کسانی هستند که شما باید در دنیای واقعی با آنها ارتباط داشته باشید.

۲. محتوای تازه انتشار دهید

شاید این نکته مهم یا تازه‌ای به نظر نرسد اما افراد بسیاری هستند که محتوای یکسانی را بطور همزمان در شبکه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارند. این کار یعنی شما محتوای تازه انتشار نمی‌دهید. هر پلتفرم متفاوت است و برای اهداف خاص خود طراحی شده است. یادتان باشد که قرار نیست با به اشتراک گذاشتن محتوای یکسان در شبکه‌های مختلف مخاطبینی که شما را در چند پلتفرم مختلف دنبال می‌کنند، کسل کنید. سعی کنید از عکس‌ها و محتوای غیر یکسان و روزهای متفاوت برای به اشتراک گذاشتن مطالب و موضوعات بهره بگیرید.

social media

۳. مانند انسان حقیقی رفتار کنید

درست است که می‌خواهید کسب و کار و برند شخصی خودتان را رشد دهید، اما این بدان معنی نیست که دیگر خودتان نباشید. در ذهنتان مانع تراشی نکنید زیرا این کار زندگی واقعی شما را در زندگی دیجیتال تحت تاثیر قرار می‌دهد و آنها را از هم دور می‌کند. یادتان باشد که آنها یکی هستند.

۴. یک چیز جدید امتحان کنید

از شکستن قوانین نترسید، بخصوص در صنعتی که همه چیز به سرعت و یک شبه تغییر می‌کند. مثلا ادی در میان سفرهای کاری عکس‌هایی از زندگی شخصی‌اش را در اینستاگرامش به اشتراک می‌گذاشت و اتفاقا آن پست‌ها طرفداران بیشتری داشتند. کمی پس از آنکه به اطلاعاتی از زندگی خانوادگی‌اش به مخاطبین نشان داد، از او برای شرکت در یک کمپین سفر خانوادگی دعوت شد.

۵. سیاست را کنار بگذارید

اگر بازار شما سیاست نیست، سعی نکنید با درگیر شدن با موضوعات سیاسی به برند خود آسیب برسانید. برندهای بسیاری بوده اند که مشتری های بالقوه خود را تنها به دلیل فعالیت‌های سیاسی و جانبداری های خاص از دست داده‌اند. با وجود این که به دیدگاه‌ها و اعتقاداتمان باور داریم، اما باید مکان و زمان مناسبی برای اشتراک گذاری آنها پیدا کنیم، جای آنها شبکه‌های اجتماعی کسب و کار نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات