اینتل تأثیر رایزن بر کاهش فروش پردازنده‌ هایش را تکذیب کرد

یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل دلیل کاهش فروش ۷ درصدی پردازنده‌های دسکتاپ خود را معرفی پردازنده‌های رایزن AMD نمی‌داند.
تبلیغات

پردازنده‌های Ryzen ای‌ام‌دی ظرف یک ماه گذشته در دنیای فناوری بسیار خبرساز بوده‌اند. در جدیدترین این موارد، مسئولان اینتل با کارشناسان بازار محصولات سخت‌افزاری در مورد میزان تأثیر جدیدترین CPU-های AMD بر فروش پردازنده‌های دسکتاپ اینتل اتفاق نظر ندارند.

در جریان کنفرانس مطبوعاتی اینتل، پس از مشخص شدن اینکه پردازنده‌های دسکتاپ این شرکت از زمان معرفی رایزن با افت فروش ۷ درصدی مواجه شده‌اند، یکی از خبرنگاران پس از مطرح کردن سؤالی مبنی بر تأثیر رقابت AMD بر فروش پردازنده‌های اینتل، با پاسخ عجیب «من چیز غیر طبیعی در این آمار نمی‌بینم» توسط یکی از مدیران اینتل مواجه شد.

علاوه بر این، اینتل تأکید دارد که با توجه به درآمد ۱۴.۸ میلیارد دلاری در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی، در واقع فروش شرکت ۸ درصد رشد داشته است. مارک هیبن از وب‌سایت Seeking Alpha دراین‌باره می‌گوید:

افزایش ۸ درصدی درآمد اینتل در جدیدترین گزارش مالی، به دلیل فروش مودم به اپل است، نه افزایش فروش پردازنده‌های دسکتاپ.

در این میان اگر از درصدها و بیانیه‌های مطبوعاتی شرکت‌ها چشم‌پوشی کنیم، جالب‌ترین آمار منتشرشده از این قرار است: میزان افت فروش پردازنده‌های دسکتاپ اینتل از زمان معرفی رایزن حدود ۱۵۰ میلیون دلار بوده است. AMD در همین مدت ۱۵۶ میلیون دلار پردازنده‌ی رایزن فروخته است.

به‌نظر می‌رسد آمار فوق به اندازه‌ی کافی گویا باشد. باوجود انکار مقامات اینتل، ظاهرا AMD توانسته است ظرف مدت کوتاهی ۱۵۰ میلیون دلار از سهم بازار پردازنده‌ها را به‌راحتی از اینتل برباید.

نظر شما در مورد عملکرد پردازنده‌های جدید رایزن در درازمدت چیست؟ آیا AMD خواهد توانست دوباره به‌عنوان یک رقیب جدی برای اینتل مطرح شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات