اپل بروزرسانی مک بوک و مک بوک پرو را در WWDC17 اعلام خواهد کرد

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل تصمیم دارد در کنفرانس WWDC17، مجهز شدن مک‌بوک و مک‌بوک پرو به پردازنده‌ی کبی‌ لیک را اعلام کند.
تبلیغات

شرکت اپل قصد دارد در کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار که در ماه ژوئن (خرداد) برگزار می‌شود، خبر به‌روزرسانی لپ‌تاپ‌های خود را به‌طور رسمی اعلام کند. چنین حرکتی از سوی اپل می‌تواند باعث جبران عقب‌ماندگی رقابت با شرکت مایکروسافت شود و کاهش فروش آیپد را رقم بزند. زومیت را همراهی کنید.

مقاله‌های مرتبط:

    طبق اظهارات افراد آشنا با موضوع و مرتبط با محصولات جدید، شرکت اپل در نظر دارد ۳ لپ‌تاپ ارتقاءیافته را در رویداد توسعه‌دهندگان WWDC 2017 معرفی کند. به این صورت که لپ‌تاپ مک‌بوک پرو 2017 اپل مجهز به پردازنده‌ی بسیار سریعی از نسل کبی ‌لیک اینتل خواهد شد. به‌علاوه، اپل در حال کار روی نسخه‌ی جدیدی از مک‌بوک ۱۲ اینچی مجهز به پردازنده‌ی سریع‌تر ساخت شرکت اینتل است. شرکت اپل همچنین قصد دارد مک‌بوک ایر ۱۳ اینچ قدیمی را با تجهیز کردن به پردازنده‌ی اختصاصی خود که به گفته‌ی منابع معتبر، بسیار قدرتمند خواهد بود، به‌روزرسانی کند. شرکت اپل و اینتل از توضیح درباره‌ی موارد یادشده امتناع کرده‌اند.

    wwdc 2017

    محصولات مک فقط ۱۱ درصد از فروش سالیانه‌ی ۲۱۶ میلیارد دلاری شرکت اپل را به خود اختصاص می‌دهد؛ درحالی‌که آیفون حدود دوسوم از مبلغ کل فروش را شامل می‌شود. اما دستگاه‌های مک، کلید حفظ کسب و کار صنایع خلاق هستند و همان‌طور که به خاطر دارید، سنگ بنای تجدید حیات اپل در دوران استیو جابز به شمار می‌روند.

    همچنین به‌روزرسانی مک‌بوک از نظر زمانی اهمیت زیادی برای اپل دارد و اکنون بهترین زمان برای انجام این کار است؛ چرا که در ماه جاری شرکت مایکروسافت اقدام به معرفی سرفیس لپ‌تاپ کرد. لپ‌تاپ یادشده در کمتر از چند ثانیه بوت می‌شود، دارای صفحه نمایش لمسی و مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 پایدارتری است. سرفیس لپ‌تاپ اولین رقیب جدی و حقیقی ساخت مایکروسافت برای مک‌بوک ایر اپل است. شرکت اپل می‌تواند با به‌روزرسانی رایانه‌های خود ضربه‌ی مهلکی به مایکروسافت بزند و روند فروش خوب مک‌بوک را ادامه دهد. اپل در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷، ۴.۲ میلیون رایانه‌ی دسکتاپ و لپ‌تاپ به فروش رسانده و حدود ۱۴ درصد سود بیشتری نسبت به سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته کسب کرده است.

    به گفته‌ی یکی از افراد آشنا به موضوع، مک‌بوک پروی به‌روزرسانی شده بسیار شبیه به نسخه‌ی قبلی  خواهد بود و بیشتر در معماری داخلی با آن تفاوت خواهد داشت. اگرچه فعلا تغییر معماری داخلی مک‌بوک پرو ۲۰۱۷ برای ما آشکار نیست، اما به گزارش بلومبرگ، شرکت اپل در حال کار روی یک تراشه‌ی اختصاصی برای به‌کارگیری در مک‌بوک پرو آینده است که مدیریت مصرف انرژی دقیقی دارد.

    برنامه‌ی ارتقاء لپ‌تاپ‌های اپل نشان‌دهنده‌ی یک قدم بزرگ روبه‌جلو برای خط تولید مک‌بوک نیست؛ اما انجام این کار تعهد اپل را به محصولات سری مک که در چند سال گذشته به‌شدت مورد انتقاد بود، اثبات خواهد کرد. حداقل ۷ سال از آخرین بازطراحی و به‌روزرسانی رایانه‌ی مک‌بوک ایر اپل می‌گذرد. مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ هم پس از گذشت ۵۰۰ روز از معرفی نسل قبلی خود، با یک نوار لمسی (Touch Bar) افزوده‌شده به کیبورد که به‌منظور دسترسی سریع به عملیات مربوط به نرم‌افزارها در نظر گرفته شده است، عرضه شد. مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ علاوه بر تاچ بار، دارای ترک‌پد بزرگ‌تر و یک حسگر اثر انگشت برای ورود به حساب کاربری رایانه و اینترنت است.

    مکبوک پرو ۲۰۱۶

    شرکت اپل آخرین بار در بهار سال ۲۰۱۶، مک‌بوک ۱۲ اینچی را با گزینه‌ی رنگ رزگلد به‌روزرسانی کرد اما آخرین به‌روزرسانی و ارتقاء سخت‌افزاری مک‌بوک ایر مربوط به سال ۲۰۱۵ است. تأخیر در به‌روزرسانی رایانه‌های مک فقط محدود به لپ‌تاپ‌ نیست. رایانه‌ی دسکتاپ اپل هم نسبت به رقبا عقب افتاده است؛ به همین دلیل شرکت اپل قول داده که مک پرو و آی‌مک را با مشخصات سخت‌افزاری بهتری برای کاربران حرفه‌ای ارتقاء ببخشد.

    شرکت اپل از سال ۲۰۱۳ در زمان عرضه‌ی مک پرو و مک‌بوک ایر به‌روز شده در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود که در ماه خرداد برگزار می‌شود، هیچ‌گونه به‌روزرسانی سخت‌افزاری را اعلام نکرده است. علاوه بر ارتقاء سخت‌افزاری رایانه‌های مک در سال جاری، شرکت اپل به‌احتمال بسیار قوی نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ای از سیستم عامل macOS را هم معرفی خواهد کرد. در کنفرانس WWDC سال گذشته، اپل اقدام به رونمایی از سیستم عامل سیِرا (Sierra) کرد که پشتیبانی از دستیار هوشمند سیری و سیستم پرداخت اپل پی به‌طور رسمی به آن افزوده شده بود. علاوه بر موارد یادشده، نرم‌افزار iMessage هم در سیستم عامل سیرا بهبود یافته بود. شرکت اپل معمولا سیستم عامل جدید مربوط به رایانه‌ی مک را در پاییز هر سال منتشر می‌کند.

    آیا حاضر به خرید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک و مک‌بوک پرو 2017 هستید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات