استفاده گوگل از یادگیری عمیق برای تحلیل میزان بازدید از فروشگاه‌ها

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌عنوان یکی از پیشتازان عرصه هوش مصنوعی، با استفاده از یادگیری عمیق، ابزاری برای بررسی رفتار مشتریان فروشگاه‌ها ارائه کرده است.
تبلیغات

گوگل در کنفرانس آینده‌‌ی خود درباره‌ی فروش و بازاریابی، بروزرسانی جدیدی از ابزار خود برای مدیریت تعداد بازدید از فروشگاه‌ها معرفی کرد. گوگل از سال ۲۰۱۴ تاکنون برای بررسی تعداد بازدیدهای فروشگاه‌های مختلف که از طریق تبلیغات آنلاین معرفی می‌شدند، از اطلاعات مکان‌های نامعلوم و داده‌های متنی استفاده می‌کرد. اما آن‌ها در حال گسترش مدل‌های کنونی‌شان هستند و می‌خواهند با استفاده از یادگیری عمیق، دیدی وسیع‌تر به تعداد بیشتری از مشتریان بدهند.

روش‌های فروش یکپارچه از طریق کانال‌های مختلف (از جمله خرید حضوری، خرید از طریق اینترنت، خرید از طریق تلفن همراه و ...) از زمان معرفی‌، در دنیای فروش و بازاریابی حرف اول را می‌زنند؛ اما مسئله چالش‌برانگیز برای متخصصان بازاریابی و فروش، جمع‌آوری داده‌ها از دنیای واقعی و فروشگاه‌های فیزیکی و سپس تحلیل و بررسی آن‌ها در کنار اطلاعاتی است که از فروشگاه‌های اینترنتی به دست می‌آید. درنهایت تحلیل و بررسی این داده‌ها مبنای تصمیم‌گیری‌های کلیدی درباره تجارت مورد نظر خواهد بود.

گوگل به کمک سیگنال وای‌فای و قابلیت مکان‌یابی دستگاه‌‌های الکترونیکی و با استفاده از تحلیل و بررسی داده‌های حاصل، می‌تواند میزان بازدید از فروشگاه‌ها را تخمین بزند. اما در شهرهای پرتراکم و پاساژهای بزرگ با تعداد فروشگاه‌های زیاد، با مشکلات بسیاری مواجه است. به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته از روش‌های سنتی فاصله بگیرد و هوش مصنوعی را وارد بازی کند.

این تغییر استراتژی به گوگل اجازه حل کردن مشکل غیرقابل اعتماد بودن تخمین‌های خود را خواهد داد. گوگل امیدوار است با استفاده از آموزش عمیق یک شبکه عصبی به کمک تعداد بسیار زیاد و متنوعی از داده‌های ورودی، به مدلی دقیق و قابل اطمینان برای تجارت‌های مختلف دست پیدا کند.

Google deep learning shoping

«جری دیشلر» یکی از مدیران ارشد بخش تبلیغاتی گوگل یا AdWords می‌گوید:

ما در آینده دیگر نمی‌توانیم بدون یادگیری ماشین تعداد بازدید از فروشگاه‌ها را تخمین بزنیم.

طی سه سال گذشته گوگل ۵ میلیارد بازدید از فروشگاه‌های مختلف را ثبت کرده است. با این حال برای افزایش هرچه بیشتر این توانایی، این شرکت قدم بعدی را با قابلیت TrueView یوتیوب برداشته است. این کار در دنیایی که هر روز بیشتر تحت تأثیر فایل‌های ویدئویی قرار دارد، یک قدم منطقی روبه‌جلو از گوگل به نظر می‌رسد.

در کنار یوتیوب، گوگل کل فرایند مدیریت فروش یک فروشگاه را نیز به گوشی‌های هوشمند فروشندگان آورده است. بررسی هم‌زمان داده‌های فروش و سیستم تبلیغاتی AdWords به فروشندگان کمک می‌کند تا یک بازدید جدید را از یک بازدید تکراری (مثلا برای تعویض کالا) تشخیص دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات