کانن دوربین بدون آینه فول فریم معرفی می‌کند

سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعات حکایت از معرفی اولین دوربین فول‌فریم بدون آینه‌ی کانن در نمایشگاه فوتونیکا سال آینده دارند.
تبلیغات

کانن و نیکون به عنوان دو شرکت پیشرو، به‌قدری در ساخت دوربین‌های DSLR موفق عمل کرده‌اند که طی چند سال گذشته، بسیاری از رقبای آن‌ها از جمله پاناسونیک و المپیوس تصمیم گرفته‌اند رقابت با این دو برند در ساخت دوربین‌های DSLR را کاملا کنار بگذارند و بر توسعه و ساخت دوربین‌های بدون آینه تمرکز کنند.

در ابتدا تصور غالب بر این بود که دوربین‌های بدون آینه، بازار جدایی از دوربین‌های DSLR خواهند داشت؛ اما سونی با ساخت دوربین‌های پیشرفته و جذاب و همچنین رفع قدم به قدم نواقص دوربین‌های بدون آینه، نشان داد که باوجود ورود دیرهنگام به میدان رقابت با دو غول دیگر ژاپنی، به راحتی می‌تواند سهم بازار آن‌ها (مخصوصا در دوربین‌های فول‌فریم بالارده) را برباید.

دوربین‌های جدید سونی برای بسیاری از افراد به قدری جذاب بوده‌اند که طی چند سال گذشته شاهد موج گسترده‌ی مهاجرت عکاسان حرفه‌ای به سمت فول‌فریم‌های کامپکت و بدون آینه‌ی سونی هستیم. بسیاری از ناظران و تحلیل‌گران دنیای دوربین‌ دیجیتال عقیده دارند کانن و نیکون که هر روز سهم بیشتری به سونی می‌بازند، بالاخره مجبور خواهند شد به‌صورت جدی وارد رقابت در بازار دوربین‌های بدون آینه‌ی بالارده شوند.

شایعاتِ مبنی بر ساخت یک دوربین بدون آینه‌ی فول‌فریم توسط کانن، چند سالی است که از منابع مختلف به گوش می‌رسد. برای مثال یکی از شایعات سال گذشته حکایت از این داشت که کانن اولین دوربین بدون آینه‌ی فول‌فریم خود را جایگزین سری دوربین‌های 6D خواهد کرد. در آن شایعه آمده بود:

همان‌طور که دوربین بدون آینه‌ی EOS M5 در واقع به جای 80D عرضه شده‌اند، کانن به‌جای 6D Mark II یک دوربین بدون آینه‌ی فول‌فریم معرفی خواهد کرد.

این‌بار اما شنیده‌ها حکایت از معرفی اولین دوربین فول‌فریم بدون آینه‌ی کانن در فوتونیکا (بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت عکاسی) سال ۲۰۱۸ دارند. اگر شایعات درست باشند، برخی از ویژگی‌های دوربین احتمالی کانن از این قرار خواهند بود:

قابلیت استفاده از لنزهای EF Mount بدون تبدیل

ارائه‌ نشدن لنز اختصاصی برای دوربین (به‌صورت سنتی، دوربین‌های فول‌فریم از لنزهای متفاوتی با دوربین‌های کراپ استفاده می‌کنند.)

سنسور جدید اختصاصی و متفاوت با تمامی سنسورهای فول‌فریم پیشین کانن

فیلم‌برداری با رزولوشن 4K

طراحی ظاهری بین DSLR-ها و دوربین‌های بدون آینه امروزی

با معرفی اولین دوربین بدون آینه‌ی بالارده‌ی کانن، می‌توان امیدوار بود که نیکون نیز به‌صورت جدی وارد رقابت در بازار دوربین‌های بدون آینه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات