افزایش ۱۸.۳ درصدی درآمد و کاهش ضرردهی AMD در زمستان ۲۰۱۷

سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی AMD برای سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۷ نشان از افزایش درآمد و کاهش ضرردهی این کمپانی دارد که پردازنده‌های رایزن را اخیرا راهی بازار کرده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش مالی اِی اِم دی از سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، این کمپانی طی زمستان ۲۰۱۷ شاهد افزایش ۱۸.۳ درصدی درآمد خود بوده که همسو با پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران وال استریت است، هرچند حاشیه‌ی سود این کمپانی نگرانی‌هایی در پی دارد.

ارزش سهام اِی اِم دی که با افزایش ۲۰ درصدی همراه بود، پس از انتشار گزارش مالی این کمپانی با ۱۰.۲ درصد کاهش همراه شده و به ۱۲.۲۳ دلار رسیده است.

گزارش مالی اِی اِم دی نشان از این دارد که حاشیه‌ی سود AMD در فصل زمستان نزدیک به ۳۴ درصد بوده است؛ حال آنکه اِی اِم دی انتظار دارد فصل جاری را با حاشیه‌ی سود ۳۳ درصدی به پایان برساند.

کوین کاسیدی، تحلیل‌گر استیفل در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی نیمه‌هادی‌ها و مخصوصا کسب‌وکارهایی که در پی ایجاد تغییرات و رسیدن به سوددهی هستند، حاشیه‌ی سود خود را تغییر می‌دهند و این مسئله‌ی کمی نگران‌کننده است. به نظر می‌رسد محصولات جدید آن‌چنان که تحلیل‌گران وال استریت پیش‌بینی کرده بودند، سودده نیستند.

اِی اِم دی در ابتدای سال جاری میلادی چند نسخه از پردازنده‌های سری رایزن را راهی بازار کرد و انتظار می‌رود در فصل جاری نیز شاهد رونمایی و عرضه‌ی پردازنده‌های سری Naples باشیم که با هدف بازار پردازنده‌های سرور در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

عرضه‌ی پردازنده‌های رایزن را باید از جمله‌ی اصلی‌ترین دلایل افزایش درآمد این کمپانی طی سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی بدانیم. لیسا سو، مدیرعامل AMD در مورد پردازنده‌های رایزن چنین اظهار نظر کرده است:

بازخورد کاربران و مشتریان نهایی ما در مورد پردازنده‌های رایزن بسیار خوب است.

دلیل اصلی این موضوع که درآمد AMD به‌اندازه‌ی پیش‌بینی تحلیل‌گران افزایش پیدا نکرده، تأمین بخش بزرگی از درآمد این شرکت از طریق فروش کارت‌ گرافیک است که در کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند درآمد این بخش با افزایش ۵ درصدی به ۳۹۱ میلیون دلار رسیده؛ اما پایین‌تر از میانگین تخمین‌ تحلیل‌گران مبنی بر کسب درآمد ۴۴۲.۱ میلیون دلاری است.

AMD همچنین پیش‌بینی کرده است که افزایش سالیانه‌ی درآمدش کمتر از ۱۰ درصد باشد. درآمد AMD در زمستان ۲۰۱۷ به ۹۸۴ میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با ۸۳۲ میلیون دلار سال گذشته، نشان از افزایش دارد. با توجه به بهبود اوضاع، ضرردهی این کمپانی از ۱۰۹ میلیون دلار به ۷۳ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات