احتمال عرضه گلکسی نوت 8 سامسونگ با دوربین دوگانه ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی و زوم ۳ برابری اپتیکال

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که فبلت بالارده‌ی گلکسی نوت ۸ از دوربین دوگانه با حسگرهای ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی و زوم اپتیکال سه‌برابری بهره خواهد برد.
تبلیغات

بسیاری از سازندگان گوشی‌ هوشمند، از سال گذشته عرضه‌ی محصولات خود با دوربین‌ دوگانه را آغاز کردند. هر کدام از این برند‌ها راهکار متفاوتی برای بهره‌ گرفتن از دوربین‌ دوگانه برگزیده‌اند؛ اما اپل استفاده از ترکیب دوربین‌هایی با لنز واید و تله‌فتو را با گوشی پرچم‌دار آیفون ۷ پلاس به امری متداول بدل کرد. اکنون گزارشی منتشر شده است که بر اساس آن، سامسونگ استراتژی مشابهی در فبلت بالارده‌ی جدید خود به‌ کار خواهد بست.

گزارش‌ها حاکی از آن‌ هستند که سامسونگ برای نخستین بار دوربین دوگانه در گوشی گلکسی نوت ۸ به‌ کار خواهد گرفت. گفته می‌شود کره‌ای‌ها در نظر داشتند در گوشی گلکسی اس ۸ نیز از دوربین دوگانه استفاده کنند؛ اما در نهایت این ایده را با هدف کاهش هزینه‌ها، کنار گذاشتند. پارک کانگ‌-هو، یکی از تحلیل‌گر‌های مؤسسه‌ی Daishin Securities در این خصوص می‌گوید:

اگرچه سامسونگ به‌صورت رسمی به داشتن ایده‌ی استفاده از دوربین دوگانه اقرار نکرد؛ به‌ کار گرفتن دوربینی که یکی از مراکز توجه در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال بود، اجتناب‌ناپذیر است.

گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارند که دوربین دوگانه‌ی گلکسی نوت ۸ از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید و یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با لنز تله‌فتو بهره می‌برد و استفاده از این لنزها، امکان زوم اپتیکال ۳ برابری را فراهم می‌کند. این سیستم به‌طور واضحی سوژه را از پس‌زمینه تمیز می‌دهد و امکان ثبت افکت‌ بوکه‌ی زیبایی فراهم می‌کند.

کمپانی‌های چینی هواوی، اوپو و ویوو مدت‌ها است که استفاده از دوربین‌ دوگانه در محصولات خود را آغاز کرده‌اند. براساس گزارش مرکز تحقیقاتی هنگ‌کنگی CounterPoint Research، بسیاری از گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت و پریمیومی که در فصل اول سال ۲۱۰۷ در چین به‌ فروش رفته‌اند، از دوربین‌ دوگانه بهره می‌بردند: آیفون ۷ پلاس، میت ۹، میت ۹ پرو و ویوو ایکس‌پلی ۶ از جمله‌ی این گوشی‌ها هستند. گفته می‌شود که نوکیا نیز گوشی هوشمند رده‌بالایی با دوربین دوگانه روانه‌ی بازار خواهد کرد. پیش‌بینی‌ می‌شود که وان‌پلاس ۵ نیز مجهز به دوربین دوگانه باشد.

انتظار می‌رود به‌ دلیل افزایش تقاضا برای گوشی‌هایی با دوربین دوگانه، سود زیادی عاید شرکت‌های Samsung Electro-Mechanics و LG Innotek شود؛ چرا که این شرکت‌ها از تأمین‌کنندگان اصلی حسگرهای دوربین هستند. شرکت ال‌جی اینوتک به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی حسگرهای دوربین دوگانه‌ی اپل و هواوی، با فروش ۸۲۷ میلیون دلاری خود، رشد فروش ۱۰۰ درصدی تجربه کرد. گفته می‌شود این کمپانی امسال حسگرهای دوربین دوگانه‌ی آیفون ۸ (به‌همراه قابلیت تشخیص چهره) را تأمین خواهد کرد.

کمپانی سامسونگ الکترومکانیکس نیز پس از ضرردهی بر سر گوشی گلکسی نوت ۷ در فصل چهارم سال ۲۰۱۶، برای رقابت با ال‌جی اینوتک، تأمین دوربین‌های دوگانه‌ی مورد نیاز اوپو، ویوو و شیائومی را آغاز کرده است. گفته می‌شود این کمپانی پس از عرضه‌ی گلکسی نوت ۸، رشد چشم‌گیری در میزان فروش خود تجربه خواهد کرد. مؤسسه‌ی تحقیقاتی ژاپنی Techno Systems Research پیش‌بینی می‌کند که سهم گوشی‌های دارای دوربین دوگانه از بازار جهانی گوشی‌ هوشمند، از ۵ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۳۴ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات