ایسوس از بازار ساعت هوشمند کنار می‌کشد

سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
بازار ساعت‌ هوشمند تقریبا در اختیار اپل است و سایر برندها سهم زیادی از این بازار ندارند؛ بنابراین کناره‌گیری از این بازار شاید بهترین کار باشد.
تبلیغات

بنا بر گزارش‌ها، ایسوس قصد دارد توسعه ساعت هوشمند ذن‌واچ را به دلیل فروش کم متوقف کند. بنا بر آمار، ایسوس هر ماه تنها پنج تا شش هزار ذن‌واچ به فروش می‌رساند و این فروش کم،‌ ایسوس را قانع کرده است تا توسعه ذن‌واچ را متوقف کند. در مقایسه، اپل در طول سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، ۳.۵ میلیون اپل واچ به فروش رسانده است.

اگر این خبر تأیید شود، پلتفرم ساعت هوشمند گوگل ضربه دیگری خواهد خورد. پیش از این نیز دو شرکت موتورولا و سامسونگ استفاده از این پلتفرم را کنار گذاشتند. موتورولا به مدت نامحدود توسعه ساعت هوشمند را متوقف کرده و سامسونگ نیز بیشتر بر استفاده از سیستم عامل تایزن در ساعت‌های هوشمند خود متمرکز است.

ساعت‌های هوشمند ذن‌واچ از نظر قیمت، از بهترین ساعت‌های موجود در بازار هستند. اولین نسل ذن‌واچ در نوامبر سال ۲۰۱۴ و ذن‌واچ ۳ در نوامبر سال ۲۰۱۶ روانه بازار شدند. ذن‌واچ ۳ از نمایشگر ۱.۳۹ اینچی امولد، چیپست اسنپدراگون ور 2100، ۵۱۲ مگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

اگرچه سازندگان سخت‌افزار از پلتفرم ساعت هوشمند گوگل روی‌گردان شده‌اند؛ اما برندهای برتر جهان به این پلتفرم روی خوش نشان داده‌اند. اوایل سال جاری میلادی، چندین ساعت هوشمند مجهز به اندروید ور ۲ از برندهای سرشناس دنیای مد همچون هوگو باس و تامی هیلفیگر روانه بازار شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات