سایپا سیتروئن شروع به کار کرد؛ سیتروئن در کاشان

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سایپا سیتروئن کار خود را در کاشان آغاز کرد تا سیتروئن فرانسه هم برای تولید خودرو، بعد از برجام به ایران بازگردد.
تبلیغات

تابلوی سردر شرکت سایپا کاشان پس از امضای قرارداد و پرداخت اولیه سیتروئن فرانسه، به نام «سایپا سیتروئن» نصب شد. شرکت سایپا سیتروئن، همان شرکت سرمایه‌گذاری خودروسازی ایرانی در کنار خودروساز فرانسوی محسوب می‌شود که در آن، سهام هر کدام از شرکت‌های سایپا و سیتروئن ۵۰ درصد است.

ژان کریستف کِمار، قائم مقام منطقه‌ی خاورمیانه و آفریقا و عضو هیئت مدیره‌ی PSA به همراه جمعی از مدیران ارشد سیتروئن، ضمن حضور در شرکت سایپا، با مهدی جمالی، مدیرعامل سایپا و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا نشستی برای ادامه‌ی همکاری‌ مذاکره کردند. در این نشست، دو طرف بر ادامه‌ی همکاری با سرعت بیشتر برای راه‌اندازی خطوط تولید مشترک خودرو و عرضه‌ی سریع محصول به بازار در سایپا کاشان اتفاق نظر داشتند.

سایپا سیتروئن saipa citroen

با حضور مدیران ارشد دو شرکت سیتروئن و سایپا، شرکت سایپا سیتروئن در ایران رسما ثبت شد و به‌صورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرد. تمامی قراردادهای مورد نیاز سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) به امضای دو طرف رسید و اعضای هیئت مدیره شرکت سایپا سیتروئن مشخص و معرفی شدند.

بر اساس قراردادی که سال گذشته نهایی شد، با سرمایه‌گذاری مشترک سایپا و سیتروئن، شرکتی در خاک ایران با مشارکت و سهام ۵۰ درصدی دو خودروساز تأسیس می‌شود. این شرکت با نام سایپا سیتروئن خودروهای مشترک را در داخل خاک ایران تولید خواهد کرد و ملزم به صادر کردن ۳۰ درصد از این خودروها به بازار جهانی است.

میزان داخلی سازی خودروهای سیتروئن با ۲۰ درصد آغاز شده است و باید طی سال‌های آینده به ۸۰ درصد برسد. شرکت سیتروئن پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌گونه همکاری به‌صورت سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) در تمامی زنجیره ارزش افزوده از جمله تولید در ایران نداشته و برای اولین بار پس از ۳۹ سال دوباره از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با سایپا شروع به همکاری کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات