تعداد فایل‌های گوگل درایو از مرز دو تریلیون گذشت

یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آمارها نشان می‌دهند که تعداد فایل‌های ذخیره‌شده در گوگل درایو از مرز دو تریلیون گذشته است.
تبلیغات

گوگل درایو از زمان معرفی‌ همواره یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های گوگل بوده است. گوگل پس از اعلام این آمار همچنین به دنبال ثبت رکورد جدیدی در زمینه کاربران فعال برای سرویس گوگل درایو است و قصد دارد به یک میلیارد کاربر فعال برسد. انتظار می‌رود همه سرویس‌های گوگل، میلیون‌ها و بعضا میلیاردها کاربر داشته باشند. اما آخرین خبرها مربوط به تعداد کاربران‌ گوگل نیست بلکه در مورد تعداد فایل‌ها است. پراب‌هاکار راغاوان مدیر ارشد بخش G Suite سرویس ابری گوگل، در گفتگو با مجله بیزینس اینسایدر در جریان رویداد Next گوگل در لندن، اعلام کرد که هم‌اکنون از دو تریلیون فایل روی گوگل درایو نگهداری می‌شود.

این فایل‌ها شامل انواع مختلف از جمله پرونده‌ها، تصاویر و فایل‌های ویدئویی هستند. به‌وضوح در مرکز کنترل بخش گوگل درایو، آن‌ها می‌توانند روی مانیتورهایشان ببینند که چه فایل‌هایی و کجا ذخیره می‌شوند و همچنین تعداد کاربران فعال را مشاهده می‌کنند.

اما گوگل درایو هنوز به جمع سرویس‌های گوگل که به رکورد یک میلیارد کاربر فعال رسیده‌اند، اضافه نشده است. آخرین گزارشی که در ژانویه ۲۰۱۶ منتشر شد، نشان می‌دهد که آن‌ها از مرز ۸۰۰ میلیون کاربر فعال عبور کرده‌اند. البته تعداد کل اکانت‌های گوگل درایو به چند میلیارد نیز می‌رسد. پس از گذشت ۱۷ ماه از این گزارش، به نظر می‌رسد رسیدن به رکورد یک میلیارد کاربر فعال بسیار نزدیک است و راغاوان می‌گوید گوگل هر زمان که به این رکورد برسد، آن را به همه اعلام خواهد کرد.

Get started with google drive

تغییرات اخیر گوگل در نحوه ضمیمه کردن فایل‌ها در جی‌میل نیز به افزایش تعداد کاربران فعال سرویس ذخیره‌سازی ابری گوگل کمک خواهد کرد. حداکثر حجم فایل‌های دریافتی در جی‌میل در ماه مارس دو برابر شده است و به ۵۰ مگابایت می‌رسد، در حالی که حداکثر حجم فایل‌هایی که می‌خواهید با جی‌میل بفرستید، هنوز ۲۵ مگابایت خواهد بود. هر فایلی با حجم بیش ۲۵ مگابایت به‌صورت خودکار به گوگل‌ درایو اضافه می‌شود و به‌صورت یک لینک، به ایمیل شما ضمیمه و فرستاده می‌شود. با توجه به افزایش حداکثر حجم فایل‌های دریافتی، فوروارد کردن ایمیل‌هایی با ضمیمه‌های با حجم بیشتر، تأثیر مثبتی بر حجم کل فایل‌های ذخیره‌شده روی سرورهای گوگل درایو و همچنین بر تعداد کاربران فعال سرویس گوگل درایو خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات