نمایش مایکروسافت از عملکرد کورتانا در بلندگو و خودروها

پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد "کورتانا" دستیار مجازی خود را به سطحی بالاتر ببرد و علاوه پلت‌‌فرم ویندوز ۱۰ و ایکس باکس، محصولات بیشتری را پشتیبانی کند. در کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ آنها با همکاری شرکت هارمن-کاردون بلندگوهایی مبتنی بر کورتانا معرفی کرده اند.
تبلیغات

"کورتانا" دستیار مجازی مایکروسافت، از زمان معرفی برای پلت‌فرم‌ ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس، در دسترس بوده است. اما مایکروسافت انتظارات بیشتری برای دستیار مجازی‌ خود در نظر دارد و می‌خواهد آن را فراتر از کاربرد‌های معمول به کار گیرد.

Cortana-speaker

در کنفرانس بیلد ۲۰۱۷، غول ردموند، برای اولین بار نشان داد، کورتانا چگونه می تواند خارج از کامپیوتر و در محصولاتی مانند بلندگوی جدید شرکت هارمن-کاردون و یک خودرو به صورت آزمایشی کار کند.

مشابه دیگر رقبای بزرگ خود مانند "الکسا" آمازون و دستیار صوتی گوگل، کورتانا نیز می‌تواند برنامه قرارهای کاری روزانه و برنامه سفر را تنظیم کند یا جستجوهای ساده انجام دهد. اما مایکروسافت همچنین نشان داد که مهارت‌های کورتانا چگونه می‌تواند با ابزارهای اداری و نرم‌افزارهای مرتبط مانند سیستم زمان‌بندی یک شرکت ادغام شود. این امکان به کورتانا اجازه می‌دهد خدمات یکپارچه‌تری را فراهم کند.

cortana

همچنین مایکروسافت نشان داد، طبیعت بین پلت‌فرمی کورتانا و عملکرد منحصر به فرد روی هر دستگاه، آن را به دستیاری قابل استفاده‌تر نسبت به رقبایش تبدیل می‌کند. فرض کنید شما وقتی در حال رانندگی هستید، پیامی دریافت می‌کنید، کورتانا می‌تواند این پیام را نگه داشته و زمانی که شما به دفتر کاری خود رسیدید برای شما بخواند، یا خلاصه‌ای کوتاه از آن را به جای خوانندن تمامی پیام، ارائه دهد.

نمی‌توان زمان درستی را برای دیدن قابلیت‌های جدید کورتانا در بازار پیش‌بینی کرد، اما مایکروسافت احتمالا دستیار صوتی خود را پاییز امسال به بازار عرضه می‌کند. شراکت ردموندی‌ها با بی‌ام‌و و نیسان نشان می‌دهد، برنامه‌هایی برای گسترش هرچه بیشتر این دستیار مجازی به دستگاه‌هایی که به اینترنت اشیاء متصل‌اند، وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات