فولکس‌واگن اطلس مدل ۲۰۱۸ برای رقبا خط و نشان می‌کشد

سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فولکس‌واگن قصد دارد با معرفی مدل ۲۰۱۸ از خودروی اطلس، سهمی از بازار کراس‌اوورهای آمریکا را به خود اختصاص دهد.
تبلیغات

اطلس، کراس‌اوری است که قرار است فولکس‌واگن را در بازار آمریکا نجات دهد. درحالی‌که به نظر می‌رسد خیلی دیر شده باشد؛ اما فولکس‌واگن درنهایت متوجه شده است که نیازمند داشتن محصولی خوش‌قیمت برای مبارزه با رقبای کلیدی در این دسته است.

اطلس نیز به‌مانند سایر محصولات فولکس‌واگن از یک ساختار نام‌گذاری مشابه مبتنی بر مدل‌های پایه‌ی S، مدل سایز متوسط SE و مدل‌های SEL و SEL پریمیوم پیروی می‌کند. اطلس مدل S دارای یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو از نوع محرک جلو است. قیمت این مدل با احتساب هزینه‌ی حمل به ۳۱ هزار و ۴۲۵ دلار می‌رسد. مدل S مجهز به امکانات استانداردی نظیر سیستم پخش صوتی با پشتیبانی از پلتفرم‌های Apple CarPlay و Android Auto، صفحه‌نمایش لمسی ۶.۵ اینچی، چراغ‌های LED و دوربین عقب است.

درحالی‌که به نظر می‌رسد نمونه‌ی ۴ سیلندر این خودرو توان حرکت این خودروی غول‌آسا را نداشته باشد؛ باید گفت قدرت پیشرانه‌ی مدل TSI به ۲۳۵ اسب‌بخار می‌رسد و توان تولید ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور دارد. این خودرو چندان سریع نخواهد بود؛ اما قطعاً می‌تواند کار خود را به‌خوبی انجام دهد.

فولکس‌واگن نمونه‌ی دیگری از اطلس با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲۷۶ اسب‌بخاری برای مشتریان در نظر گرفته است. این مدل چهارچرخ محرک، ۳۴ هزار و ۶۲۵ دلار قیمت دارد. این قیمت اطلس را اندکی گران‌تر از مدل پایه‌ی هوندا Pilot می‌کند؛ البته این قیمت همچنان کمتر از تویوتا هایلندر LE با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و سیستم انتقال قدرت تمام محرک است.

به‌علاوه، مدل دیگری از S با نام Launch وجود دارد که دارای سیستم سرگرمی و اطلاعات به‌روز شده با صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی و سانروف پاناروما است. مدل Launch تنها با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر عرضه شده و قیمت آن برای مدل چهارچرخ محرک،۳۴ هزار و ۴۲۵ دلار است و قیمت مدل 4Motion (نوعی سیستم چهارچرخ محرک در فولکس‌واگن که پیشرانه در آن در حالت طولی قرار دارد. در این مدل یک دیفرانسیل تورسن با چرخ‌دنده‌های حلزونی قدرت را بین چرخ‌های عقب و جلو تقسیم می‌کند) ۳۶ هزار و ۲۲۵ دلار است.

مدل اطلس SE مجهز به سنسور باران، صندلی‌های تمام چرمی، مانیتور نقطه‌ی کور، استارت دکمه‌ای و صندلی‌های برقی است. SE از نوع چهارچرخ محرک است و قیمت آن از ۳۵ هزار و ۹۱۵ دلار آغاز می‌شود. نمونه‌ی دیگری از SE وجود دارد که دارای فناوری‌های به‌روز است. باید گفت بسیاری از خریداران علاقه‌ای به خرید مدل‌های پایه ندارند و همچنین نمی‌خواهند مدل‌های فول آپشن را تهیه کنند. آن‌ها معمولاً به دنبال خودرویی با تجهیزات مناسب هستند. برای مثال، صندلی‌های چرمی و سیستم‌های ایمنی پیشرفته از اولویت‌های خریداران محسوب می‌شوند.

اطلس VR6 SE دارای تمامی سیستم‌های کمک‌راننده شامل کروز کنترل انطباقی، سیستم هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری در هنگام تشخیص عابران پیاده و سیستم هشدار تغییر مسیر است. این امکانات جدا از ویژگی‌هایی چون بالابر خودکار در صندوق‌عقب و استارت با ریموت کنترل است. قیمت این مدل از ۳۸ هزار و ۱۵ دلار آغاز می‌شود؛ این قیمت همچنان پایین‌تر از مدل‌های Pilot و Highlander با امکانات مشابه است.

قیمت خودروهای چهارچرخ محرک و 4Motion مدل SEL به ترتیب از ۴۰ هزار و ۸۵ و ۴۳ هزار و ۶۱۵ دلار آغاز می‌شود. این مدل‌ها علاوه بر داشتن سقف پاناروما، سیستم حافظه‌ی صندلی برای هر راننده و سیستم کنترل فاصله‌ی پارک، دارای تمامی امکانات مدل به‌روز شده‌ی SE نیز هستند. افرادی که قصد خرید مدل پریمیوم SEL دارند، باید ۴۹ هزار و ۴۱۵ دلار پرداخت کنند. این قیمت بالا به خاطر وجود صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی کابین مجازی، رینگ‌های ۲۰ اینچی، چراغ‌های عقب LED و سیستم کمکی پارک دوبل است.

به نظر می‌رسد اطلس جدید از ماه می امسال وارد خیابان‌های آمریکا خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات