نظرسنجی: آینده ویندوز موبایل و مایکروسافت در دنیای موبایل چگونه خواهد بود؟

شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وضعیت بازار نشان از عدم فروغ مایکروسافت در حوزه موبایل دارد؛ در نظرسنجی این هفته، نظر شما کاربران زومیت را در مورد آینده‌ی ویندوز ۱۰ موبایل جویا شده‌ایم.
تبلیغات

پس از انقلاب گوشی‌های هوشمند و استقبال گسترده از محصولاتی نظیر آیفون اپل و پلتفرم اندروید گوگل، مایکروسافت تصمیم گرفت پلتفرم خود را برای گوشی‌های هوشمند توسعه دهد. هرچند ردموندی‌ها در حوزه‌ی پی‌سی جایگاه دست‌نیافتنی داشته و دارند؛ اما عدم توجه به نیازهای کاربران در گوشی‌های هوشمند که از مشخصاتی نظیر نمایشگر کوچک بهره می‌برند، باعث شد ویندوز در گوشی‌های هوشمند چندان کاربرپسند نباشد؛ چرا که مایکروسافت سنت طراحی رابط کاربری در پی‌سی را نیز در برای نمایشگر‌های کوچک حفظ کرده بود، حال آنکه آی‌ او اس و اندروید نگرش بهتری در پیش گرفتند.

مایکروسافت بعدها برای بهبود وضعیت، تصمیم به همکاری با نوکیا گرفت و سپس این کمپانی فنلاندی را نیز تصاحب کرد تا بتواند با ویندوز فون و بعدها و ویندوز ۱۰ موبایل جایگاهی کسب کند، اما دیگر دیر شده بود؛ چرا که اندروید و آی او اس بازار را با محصولات خود تا مرز اشباع پیش برده بودند.

پس از تغییرات در هرم مدیریتی مایکروسافت و تکیه زدن مدیری جوان چون ساتیا نادلا بر مسند قدرت، سیاست‌های این کمپانی نیز در قبال گوشی‌های هوشمند تغییر کرد. مایکروسافت رویکرد مهربانانه‌تری در قبال اندروید و آی او اس در پیش گرفت و سعی کرد با گسترش دامنه‌ی سرویس‌هایش به این دو پلتفرم، حضور خود در دنیای گوشی‌های هوشمند را به نوع دیگری افزایش دهد. ردموندی‌ها در پایان سال ۲۰۱۶، امتیاز استفاده از برند نوکیا را نیز واگذار کردند تا سیاست این کمپانی در قبال گوشی‌های هوشمند در کنار عدم عرضه‌ی محصولی جدید بیش از پیش در هاله‌ای از ابهام باشد.

در یک سال اخیر همواره شاهد انتشار شایعات جسته و گریخته‌ای در مورد سرفیس فون بودیم؛ اما هنوز خبری از این گوشی هوشمند که بنا بر شنیده‌ها با در نظر گرفتن کاربران اینترپرایز راهی بازار خواهد شد، نیست.

در نظرسنجی این هفته، نظر شما همراهان همیشگی زومیت را در مورد آینده‌ی ویندوز ۱۰ موبایل و مایکروسافت در حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند مورد سؤال قرار داده‌ایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات