اپلیکیشن آزمایشی مهندس گوگل، کیفیت عکاسی در شب را بهبود می‌بخشد

جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از متخصصان گوگل اپلیکیشنی آزمایشی توسعه داده است که کیفیت عکاسی با گوشی هوشمند در محیط‌های کم‌نور را به طرز شگفت‌انگیزی بهبود می‌بخشد.
تبلیغات

این روزها اغلب گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار موجود در بازار از دوربین‌های بسیار قدرتمندی بهره می‌برند که نتیجه‌ی آن ثبت تصاویری باکیفیت و بسیار دیدنی است. البته باید به این نکته اشاره کرد که پاشنه‌ی آشیل دوربین گوشی‌های هوشمند معمولا شب‌هنگام یا در محیط‌های کم‌نور نمایان می‌شود؛ به‌طوری‌که حتی دوربین‌های DSLR ارزان‌قیمت یا بدون آینه نیز از نظر عکاسی در محیط‌های کم‌نور فاصله‌ی بسیار زیادی با دوربین گوشی‌های هوشمند و تنظیمات مربوط برای تصویربرداری در این شرایط دارند.

فلورین کاینز، یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در گوگل به دنبال ایجاد چالشی دوستانه با همکارانش، برای کاهش فاصله‌ی موجود بین دوربین‌ گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های DSLR و بدون آینه یک اپلیکیشن اندروید توسعه داده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که اپلیکیشن توسعه‌یافته هنوز در فاز آزمایشی قرار دارد. یکی از بهترین قابلیت‌های این اپلیکیشن، بهبود عکاسی در محیط‌های کم‌نور و شب‌هنگام است. این اپلیکیشن امکان کنترل نوردهی، فوکوس و تنظیم حساسیت سنسور را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که با استفاده از آن، کاربران می‌توانند میزان ورود نور به سنسور دوربین از طریق لنز را کنترل کنند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ‌یک از موارد اشاره‌شده دلیل بهبود عکاسی از طریق این اپلیکیشن نیست.

رمز اصلی موفقیت این اپلیکیشن در ثبت تصاویری باکیفیت با وجود نور کم محیط، استفاده از حالت Burst یا ثبت متوالی تصاویر است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، در صورت کلیک روی کلید شاتر در این اپلیکیشن، به‌صورت خودکار ۶۴ تصویر ثبت می‌شود. الگوریتم‌ توسعه‌یافته، این تصاویر را با یکدیگر ترکیب می‌کند و در نهایت تصویری به دست می‌آید که کاملا عاری از هرگونه مشکل است. برای مثال، تصویر پایین با استفاده از گوشی هوشمند پیکسل گوگل و نرم‌افزار مذکور در نور کم ثبت شده که باکیفیت و دیدنی است.

اپلیکیشن عکاسی گوگل

البته باید به این نکته اشاره کنیم که روش مورد استفاده در این اپلیکیشن نباید به‌عنوان یک راهکار عالی در نظر گرفته شود؛ چراکه الگوریتم‌ توسعه‌یافته، پردازنده‌ی گوشی را به‌شدت درگیر می‌کند. از جمله‌ی مزیت‌های این اپلیکیشن باید به بی‌اثر کردن لرزش دست اشاره کرد که علاقه‌مندان به عکاسی با دوربین گوشی‌ هوشمند را از سه‌پایه بی‌نیاز می‌کند.

این اپلیکیشن هنوز برای عموم کاربران منتشر نشده است و باید دید گوگل چه سیاستی در قبال آن اتخاذ خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات