اسناد فاش‌شده حکایت از تلاش اپل برای توسعه گجت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده دارند

جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فاش شدن گزارش محیط زیست و ایمنی شماری از کاربران اپل توسط کمپانی طرف قرارداد اپل، نشان از توسعه‌ی گجت‌هایی جدید در حوزه‌ی واقعیت افزوده دارد.
تبلیغات

گزارش کمپانی طرف قرارداد اپل که امور مربوط به بهداشت محیط و همچنین سلامتی کارکنان اپل را به انجام می‌رساند، فاش شده است تا گمانه‌ها در زمینه‌ی توسعه‌ی گجت‌های جدید توسط اپل، به‌خصوص در حوزه‌ی واقعیت افزوده بیش از پیش تقویت شود؛ چراکه گزارش مورد نظر دارای نکاتی است که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان شاهدی بر شایعات پیشین یاد کرد.

بر اساس گزارش منتشرشده و به نقل از Gizmodo که نسخه‌ای از این گزارش در اختیار دارد، در ۲۱ فوریه سال جاری میلادی یکی از کارکنان اپل نیازمند مراجعه‌ به پزشک و انجام مراقبت‌هایی فراتر از کمک‌های اولیه شده است. این کارمند اپل زمانی که یکی از نمونه‌های اولیه محصولی جدید از اپل را آزمایش می‌کرده، آسیب دیده است. در این گزارش آمده که کارمند مورد نظر در ناحیه‌ی چشم خود دچار ناراحتی بوده است.

مورد مشابه دیگری نیز در دوم مارس سال جاری اتفاق افتاد که طی آن، یکی دیگر از کارمندان اپل در اثر استفاده از یک گجت‌ در مرحله‌ی طراحی، از ناحیه‌ی چشم دچار مشکل شده بود. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در گزارش مورد نظر، قاب محافظ این گجت تغییراتی داشته است که احتمال اعمال تغییرات داخلی و دست‌کاری در آن را مطرح می‌کند.

در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی در رابطه با توسعه‌ی یک گجت مرتبط با واقعیت افزوده توسط اپل منتشر شده است. فایننشیال تایمز در گزارشی که ماه مارس منتشر کرد، مدعی شد که اپل درصدد عرضه‌ی عینک واقعیت افزوده به بازار است. تیم کوک، مدیرعامل اپل بارها از اهمیت واقعیت افزوده گفته است. بلومبرگ نیز اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرده است صدها نفر از مهندسان اپل در حال کار روی حوزه‌های مختلف واقعیت افزوده هستند؛ با این حال عرضه‌ی یک عینک واقعیت افزوده موضوعی است که در آینده‌ی نزدیک نمی‌تواند رنگ واقعیت به خود بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات