هیوندای آماده رونمایی از اولین SUV الکتریکی خود با پلتفرم اختصاصی می‌شود

یک‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای به دنبال رونمایی از اولین سری کامپکت از SUV الکتریکی خود است. این مدل قرار است بر پایه‌ی یک پلتفرم اختصاصی ساخته شود.
تبلیغات

شرکت هیوندای موتور با رونمایی از خودروهای آیونیک و کیا نیرو با پیشرانه‌های پاک، گام بلندی به‌سوی آینده برداشته است. این خودروساز کره‌ای حالا آماده‌ی برداشتن گامی بلندتر برای جایگزینی خودروهای شاسی‌بلند بنزینی خود با نمونه‌ی الکتریکی آن بر پایه‌ی یک پلتفرم کاملاً اختصاصی است.

هیوندای آیونیک

به گزارش رویترز و به نقل از لی کی سانگ، رئیس بخش خودروهای الکتریکی هیوندای، این برند در سال آینده از یک خودروی شاسی‌بلند الکتریکی کوچک رونمایی خواهد کرد. کیا نیز بعد از معرفی این مدل، از یک نمونه‌ی مشابه رونمایی می‌کند. هر دو مدل الکتریکی قابلیت پیمایش مسافت ۳۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ دارند. او همچنین نوید داد که مدل‌های کامپکت در مقایسه با رقبا، عملکرد بهتری خواهند داشت.

کیا نیرو

اگرچه این کار به اندکی زمان نیاز دارد؛ اما ساخت یک پلتفرم جدید برای خودروی الکتریکی، میل این خودروساز به خودروهای الکتریکی باتری‌دار را تقویت می‌کند. لی افزود:

پلتفرم خودروی الکتریکی نیازمند سرمایه‌گذاری بالایی است؛ اما ما در حال انجام آن به‌منظور آمادگی برای آینده هستیم.

هیوندای اخیراً معرفی خودروی الکتریکی جدید این شرکت برای برند لوکس خود، جنسیس را تأیید کرده است. انتظار می‌رود این مدل در سال ۲۰۲۱ و پس از معرفی مدل هیبریدی جنسیس در سال ۲۰۱۹ رونمایی شود.

امروزه، سهم خودروهای الکتریکی در بازار در حدود یک درصد است؛ اما لی امیدوار است این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰ درصد افزایش یابد. او می‌گوید:

خودروهای سلول سوختی تا سال ۲۰۲۵ با استقبال زیادی همراه نخواهند شد. هیوندای به‌عنوان یکی از اولین شرکت‌های معرفی‌کننده‌ی این فناوری، در سال ۲۰۱۳ از نسخه سلول سوختی ix35 رونمایی کرد و در سال ۲۰۱۴ مدل سلول سوختی توسان را به بازارهای جهانی فرستاد.
شاسی بلند مفهومی هیوندای

تمامی شواهد نشان می‌دهند که هیوندای همچنان به خودروهایی با فناوری سلول سوختی وفادار است، هرچند آن‌ها به‌مانند خودروهای الکتریکی در کوتاه‌مدت به ثمر نخواهند نشست.

شاسی بلند مفهومی هیوندای

هیوندای در نمایشگاه خودروی ژنو امسال از یک نمونه‌ی مفهومی سلول سوختی رونمایی کرد. انتظار می‌رود نسل بعدی شاسی‌بلند هیدروژنی هیوندای بتواند ۸۰۰ کیلومتر را با یک‌بار سوخت‌گیری مخزن هیدروژن طی کند. کیا نیز خیلی زود به دنبال رونمایی از اولین خودروی سلول سوختی خود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات