تصویر جدیدی از آیفون 8 منتشر شد؛ طراحی تمام صفحه و حاشیه کم نمایشگر

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از کاربران ویبو تصویر رندر و شماتیک جدیدی از آیفون 8 اپل منتشر کرده است.
تبلیغات

پس از گذشت چند روز از انتشار طرح سه‌بعدی آیفون 8 آینده‌ی اپل، افشاگر نام‌آشنای وب‌سایت ویبو موسوم به KK، تصویری منتشر کرده که نشان‌دهنده‌ی ابعاد متفاوت این نسخه و اندازه‌ی کوچک‌تر آن نسبت به طرح قبلی است. اگرچه نمی‌توان صحت طراحی جدید را تأیید کرد؛ اما KK بارها جزئیات دقیق دستگاه‌های قبلی را به‌درستی به اشتراک گذاشته است.

تصویر جدید افشاشده، آیفون ۸ اپل را با ارتفاع ۱۳۷.۵۴ میلی‌متر و عرض ۶۷.۵۴ میلی‌متر نشان می‌دهد که تقریبا نزدیک به ابعاد بدنه‌ی آیفون 7 با طول و عرض ۶۷.۱ × ۱۳۸.۳ میلی‌متر است. متأسفانه ضخامت آیفون 8 در این تصویر مشخص نشده است.

رندر آیفون 8 اپل

طبق طرح شماتیک، اندازه صفحه نمایش آیفون ۸ به‌صورت قطری ۵.۷۶۸ اینچ است که به‌واقع تقریبا تمام پنل جلویی گوشی اپل را پوشش خواهد داد. به نظر می‌رسد حاشیه‌ی اطراف صفحه نمایش آیفون ۸ در هر چهار طرف فقط ۴ میلی‌متر خواهد بود که بیش از نیمی از آن مربوط به شیشه‌ی نیمه سه‌بعدی (2.5D) در لبه‌ها می‌شود. بخش باقی‌مانده‌ی حاشیه هم قاب فلزی آیفون ۸ خواهد بود.

همان‌طور که در طرح فاش شده قابل مشاهده است، بلندگوی مکالمه‌ی این نمونه در بالای پنل جلویی دستگاه قرار دارد و کشیده و دراز است. به علاوه قطعات مختلفی هم مانند دوربین، حسگرها و دیگر تجهیزات در کنار خروجی اسپیکر مکالمه وجود دارند. قطعات یادشده احتمالا مربوط به دوربین سلفی، سوراخ میکروفون کوچک، سنسور نور محیط، حسگر مجاورت و حسگر مربوط به تصویربرداری سه‌بعدی آیفون ۸ هستند.

به نظر می‌رسد تمامی این قطعات الکترونیکی درون سطح صفحه نمایش جاسازی شده است؛ اما همان‌طور که در تصویر رندر قابل مشاهده است، خروجی بلندگوی مربوط به مکالمه‌ی آیفون ۸ به‌صورت یک شکاف دیده می‌شود. با این حال، دوربین و دیگر سنسورها به‌صورت فیزیکی قابل مشاهده نیستند و فعلا نحوه‌ی استفاده از آن‌ها مشخص نشده است.

در این طرح که صفحه نمایش کل پنل جلویی گوشی آیفون را در بر گرفته است، ظاهرا دکمه‌ی هوم برای آیفون در نظر گرفته نشده و خبری هم از حسگر اثر انگشت موسوم به تاچ آیدی نیست. همان‌طور که حتما اطلاع دارید، طبق شایعه‌ها اپل در حال تلاش برای ساخت یک تاچ آیدی اختصاصی برای ادغام با صفحه نمایش آیفون ۸ است. اما متأسفانه طبق گزارش‌های منتشرشده، این شرکت با توسعه‌ی یک فناوری کامل مربوط به تاچ آیدی به مشکل برخورده و به خاطر همین ممکن است مجبور به قرار دادن حسگر تاچ آیدی در پشت دستگاه شود.

مطابق با تصویر منتشرشده از آیفون ۸، باز هم شاهد یک دوربین دوگانه‌ی عمودی هستیم که این بار دارای یک فلش LED بین دو دوربین است. گفته‌ می‌شود افزایش فاصله‌ی لنزهای دوربین دوگانه می‌تواند به فناوری واقعیت افزوده و قابلیت‌های سه‌بعدی آن کمک کند. همچنین برخورداری از قدرت تمایز بهتر در پرسپکتیو را هم ممکن خواهد کرد.

وب‌سایت آیدراپ نیوز و بنجامین گسکین به‌عنوان یک کاربر توییتر، نمونه‌های تصویری از آیفون ۸ منتشر کرده‌اند که بسیار شبیه به طراحی فاش شده‌ی چند روز گذشته است. اما مشخص نیست که آیا هردو تصویر منتشرشده بر پایه‌ی همان اطلاعات منبع اصلی هستند یا جدا از هم طراحی و ساخته شده‌اند.

همه‌ی موارد افشاشده فعلا در حد شایعه هستند و برای آگاهی از مشخصات نهایی آیفون ۸ باید به مطالعه‌ی اطلاعات موجود در افشاگری‌ها و شایعات احتمالی ادامه داد. اما با توجه به اینکه تاریخچه‌ی افشاگری‌های KK اکثرا به واقعیت بدل شده است، می‌توان درصد احتمال حقیقی بودن بالایی برای این تصاویر قائل شد.

آیا تصویر رندر منتشرشده توسط KK حقیقی است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات