ایلان ماسک: رونمایی از کامیون تسلا در سپتامبر ۲۰۱۷

دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از دغدغه‎های ایلان ماسک حمل و نقل پاک و ارزان‌قیمت است؛ در همین راستا خودروسازی تسلا برای رونمایی از کامیون الکتریکی خود در ماه‎های آتی آماده  خواهد شد.
تبلیغات

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در توییتر خود اعلام کرد که رونمایی از کامیون تسلا در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ برنامه‎ریزی شده است.

ماسک همچنان از جزئیات این خودروی سنگین شگفت‌انگیز سخنی به میان نیاورده است و فقط اشاره کرده که «گامی استوار به سمت جلو» برداشته شده و تیم مسئول توسعه این محصول «کار شگفت‌انگیزی» انجام داده است. از گفته‎های اخیر مدیر عامل تسلا مورد خاصی دستگیر علاقهمندان خودروهای سبز نمیشود؛ ولی مسئول اجرایی تسلا قبلا اشاره کرده بود که خودروی سنگین تسلا، کاهش قابل توجهی در هزینه حمل و نقل جاده‏ای فراهم خواهد کرد؛ در حالی که ضریب ایمنی را افزایش خواهد داد و در نهایت استفاده از آن را بسیار هیجان‌انگیز رقم خواهد زد.

الون ماسک

تسلا اولین خودروسازی نیست که کامیون‎های الکتریکی را به بازار معرفی کرده است؛ پیش‎تر شرکت آلمانی بی ام و از یک کامیون الکتریکی رونمایی کرده بود که محموله بار خود را از کارخانه تربرگ (Terberg) به کارخانه‎ای در مونیخ جابه‎جا می‎کرد. کارخانه نیکولا موتور هم ادعا می‌کند که یک کامیون الکتریکی طراحی کرده است؛ ولی در نهایت تصمیم خود را تغییر داده و از زنجیره توان هیدروژنی به‌جای الکتریکی استفاده کرده است.

الون ماسک

ماسک اعلام کرده که همچنان در حال توسعه کامیون کوچک پیکاپ است و این خودرو ظرف مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده رونمایی خواهد شد. مدیر اجرایی تسلا همچنین از برنامه تسلا برای تولید خودروی رودستر جدید این شرکت سخن به میان آورد؛ ولی هیچ برنامه زمانی مشخصی برای عرضه آن اعلام نکرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات