طوفان منصوری در نمایشگاه ژنو با تیونینگ فراری و بنتلی

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
برند پرافتخار منصوری که همچنان تحت مدیریت صاحب ایرانی خود، یکی از برترین ارتقا‌دهنده‌های خودروی دنیا محسوب می‌شد؛ در نمایشگاه ژنو امسال حضور پررنگی داشت و با رونمایی از محصولات جدید خود، یکی از جذاب‌ترین سالن‌های این موتورشو بود.
تبلیغات

کوروش منصوری در سال ۱۹۸۹ شرکت تیونینگ اختصاصی خود را در انگلستان تاسیس کرد و خیلی زود با استقبالی که از محصولاتش دید؛ مجموعه‌ی تحت رهبری خود را به آلمان انتقال داد. منصوری از سال ۲۰۰۴ تبدیل به یکی از مشهورترین برندهای صنعتی جهان در زمینه‌ی تقویت و بهینه‌سازی خودرو شد و تا آنجا پیش‌ رفت که ابرخودروهایی چون بوگاتی ویرون را هم تیونینگ کرد. هم‌اکنون دو کارخانه‌ی بزرگ منصوری در آلمان و سوئیس تجهیزات و قطعات لازم برای خودروهای سفارشی گوناگون را تولید می‌کنند و این شرکت علاوه بر خودرو در طراحی داخلی هواپیماهای شخصی و کشتی‌های فوق لوکس هم فعال است. منصوری در سال ۲۰۱۲ عنوان بهترین تیونر نمایشگاه خودروی ژنو را کسب کرد و احتمال زیادی وجود دارد که این افتخار را امسال هم کسب کند.

امروز در هر کلاس خودرویی دنیا، محصولاتی متنوع وجود دارند که در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر برای جذب مشتری فعالیت می‌کنند، اما در شاخه‌ی تازه تاسیس شاسی‌بلندهای فوق لوکس، این بنتلی است که با یک خودروی جذاب، به تنهایی جولان می‌دهد و حقیقتا رقیبی ندارد. بیش از یک سال از عرضه‌ی مدل بنتایگا می‌گذرد و این خودرو نه‌تنها سطح بالایی از استانداردهای یک محصول لوکس را به همراه دارد؛ که در قدرت پیشرانه و توانایی‌های سرعتی نیز، برتری محسوس خود نسبت به دیگر شاسی‌بلندهای دنیا را ثابت کرده است.

بنتایگا منصوری

شرکت منصوری که در ابتدا کار خود را با نام ام‌دیزاین (M Design) در انگلستان شروع کرد، اصولا علاقه‌ی خاصی به تیونیگ خودروهای اصیل این کشور دارد. درحالی‌که اولین محصول تاریخ منصوری، یک استون‌مارتین DB9 بود، حالا آن‌ها به سراغ بنتلی بنتایگا رفته‌اند تا دستی به سر و روی آن بکشند. بنتایگای منصوری، نسخه‌ی سیاه (Black Edition) نام دارد و بیشترین تغییر ظاهری را در سپر، کاپوت جلو و رکاب‌ها تجربه کرده است. منصوری از پیشگامان استفاده‌ از فیبرکربن در ساخت بدنه‌ی خودروهای سفارشی محسوب می‌شود و در کارخانه‌های خود توانایی بازتولید بدنه‌ی هر خودرویی را دارد. نوع خاصی از ترکیبات فیبرکربن برای بدنه‌ی این بنتلی استفاده شده که تلفیقی سیاه و سفید را ارائه می‌کند و جلوه‌ی تازه‌ای به بنتایگا داده است. مصنوری نام گروه محصولات خود که از این نوع فیبر کربن جدید در بدنه‌ی آن‌ها استفاده شده را سری کولاج (Collage Edition) گذاشته است.

بنتایگا منصوری

هرچند منصوری یکی از بهترین‌های دنیا در امر ساخت بدنه‌ی خودرو و بازطراحی لوکس فضای داخلی محسوب می‌شود، در تقویت پیشرانه نیز، تیونر موفقی است. درحالی‌که بنتایگای استاندارد با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خود ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد، نسخه‌ی منصوری  بیش از ۷۰۰ اسب بخار نیرو داشته و نهایت سرعت آن نیز از ۲۹۰ به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل هم کم‌تر از ۳.۵ ثانیه‌ی مدل استاندارد خواهد بود تا سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا، سریع‌تر شود.

بنتایگا منصوری

اگر علاقه‌مند ابرخودروهای فراری باشید، مسلما می‌دانید که نسخه‌های بدون سقف و رودستر آن بسیار کم‌یاب‌تر از مدل‌های استاندارد است و اصولا این برند اصیل ایتالیایی علاقه‌ی چندانی به خودروهای کانورتیبل نشان نمی‌دهد. درحالی‌که مدتی قبل مدل لافراری آپرتا (LaFerrari Aperta) با تولید محدود و برچسب قیمت ۱.۵ میلیون دلاری عرضه شد، بسیاری از علاقه‌مندان در حسرت یک فراری کروک باقی ماندند، اما منصوری در نمایشگاه ژنو به این نیاز پاسخ داده و یک فراری 488 را به اندازه‌ی لافراری آپرتا، جذاب کرده است.

فراری 488 منصوری

شاهکار جدید منصوری، ۴دبل‌ایکس سیراکوسا (4XX Siracusa) نامیده شده که هرچند قبلا آن را با رنگ زرد و سقفی از فیبرکربن دیده بودیم، حالا با نسخه‌ی اسپایدر و سیاه‌رنگ آن مواجه هستیم که خواص آیرودینامیک بهتری داشته و بدنه‌ی آن کاملا باز طراحی شده است. همانند بنتلی بنتایگا که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، سیراکوسا هم از فیبر‌کربن مدرن منصوری بی‌بهره نمانده و از سری کولاج این برند محسوب می‌شود.

سپرجلو و بخش اصلی نمای جانبی بدنه، از فیبر کربن ساخته شده که در سپر عقب و اسپویلر نیز حضور پررنگی دارد. نواری باریک از پرچم سه‌رنگ ایتالیا نیز در جای‌جای بدنه دیده می‌شود که زیبایی خاصی به این خودرو داده است، حتی در کالیپرهای ترمز نیز چنین طرحی دیده می‌شود. رینگ‌های ۲۰ اینچ و طلایی هم با اختلاف رنگی که با بدنه‌ی سیاه این فراری دارند، دیگر جلوه‌ی چشم‌نواز آن هستند.

فراری 488 منصوری

طبق معمول، منصوری قوا‌ی محرک خودروهایش را به حال خود رها نکرده و برای ساراکوسا هم، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین‌توربو را ارتقاده داده است تا به جای ۶۶۱ اسب بخار در حالت استاندارد، ۷۸۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. گشتاور این پیشرانه نیز حالا از ۷۶۰ نیوتن‌متر به ۸۷۰ نیوتن‌متر رسیده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو با ۰.۱ ثانیه کاهش نسبت به مدل استاندارد به ۲.۹ ثانیه رسیده و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت را ممکن می‌کند.

فراری 488 منصوری

منصوری به هیچ‌وجه تیونر ارزانی محسوب نمی‌شود و محصولات آن نسبت به مدل‌های استاندارد به راحتی تا دو برابر قیمت هم فروخته می‌شوند. معمولا قیمت دقیق نسخه‌های منصوری فقط به مشتریان واقعی آن‌ها اعلام می‌شود تا ارزش کلکسیونی آن حفظ شود، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که بنتلی جدید منصوری بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد و فراری سیراکوسا اسپایدر هم بیش از ۸۰۰ هزار دلار فروخته شود، درحالی‌که هم‌اکنون بنتلی بنتایگای استاندارد، ۲۳۰ هزار دلار و فراری 488GTB اسپایدر هم ۲۷۰ هزار دلار قیمت دارند.

در پایان این مطلب می‌توانید بیننده‌ی تیزر اختصاصی منصوری برای حضور این برند در نمایشگاه صنعت خودروی ژنو ۲۰۱۷ باشید.

دانلود با کیفیت 360p  720p   

فراری 488 منصوری
فراری 488 منصوری
فراری 488 منصوری
فراری 488 منصوری
بنتایگا منصوری
بنتایگا منصوری
فراری 488 منصوری
فراری 488 منصوری
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات