پاگانی هوایرا رودستر در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
مطالعه 4 دقیقه
بیش از ۶ سال از معرفی ابرخودرو پاگانی هوایرا می‌گذرد و حالا نسخه‌ی بدون سقف این سوپراسپرت رونمایی شده که تک‌تک اجزای آن چشم‌نواز و فراموش‌نشدنی است.
تبلیغات

کسی تصور نمی‌کرد شرکت پاگانی که در سال ۱۹۹۲ توسط هوراچیو پاگانی، مهندس آرژانتینی لامبورگینی تأسیس شد، روزی در ساخت ابرخودروها، تعیین‌کننده‌ و صاحب سبک شود. هرچند خودروی قبلی آن‌ها زوندا، بیش از ۷ سال طول کشید تا ساخته شود، یک‌ شبه معادلات کلاس سوپراسپرت‌های میلیون دلاری را برهم زد. حالا دومین ساخته‌ی پاگانی، با نام هوایرا (Huayra) لباسی تازه برتن کرده یا به عبارتی دیگر، بخشی از لباس قبلی را دور انداخته است.

پاگانی هوایرا رودستر

درحالی‌که خودروهای کروک یا اصطلاحا کانورتیبل به دلیل داشتن سیستم جمع‌کننده‌ی سقف، کمی سنگین‌تر از نسخه‌ی استاندارد هستند، هوایرای رودستر وقتی سقف سخت روی آن قرار بگیرد؛ ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل استاندارد خواهد شد که برای خودرویی در این کلاس، خبر بسیار خوبی است. این کاهش وزن به دلیل استفاده از آلیاژ کربن و تیتانیوم در شاسی آن و بهینه‌سازی سیستم تعلیق هوایرا به دست آمده است. در واقع این پاگانی جدید، صرفا مدل بدون سقف نسخه‌ی قبلی نیست و تمامی اجزای فنی آن مورد بازنگری قرار گرفته است.

پاگانی هوایرا رودستر

پیشرانه‌ی مدل قبلی که ساخت مرسدس AMG بود، مورد بهینه سازی قرار گرفته است و درحالی‌که قبلا ۷۲۰ اسب بخار قدرت داشت، حالا ۷۵۳ اسب بخار نیرو و بیش از ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. پاگانی، توربوشارژ دوگانه‌ی این موتور ۱۲ سیلندر و سیستم روغن‌کاری خشک (Dry Sump) را هم ارتقاء داده است تا راندمان پیشرانه افزایش یابد. جعبه‌دنده نیز در مدل جدید از برند ایکس‌ترک (X-Trac) انگلستان انتخاب شده که ۷ سرعته است و از نظر فناوری، تفاوتی با نمونه‌های به‌کاررفته در خودروهای فرمول یک ندارد. این گیربکس حالت AMT هم دارد، یعنی اتوماتیک نیست و دستی است، اما سامانه‌ای مکانیکی–الکتریکی در صورت فعال شدن توسط راننده، دنده‌ را تعویض خواهد کرد. گیربکس AMT مخفف (Automated Manual Transmission) در ظاهر البته قدیمی به نظر می‌رسد و امروزه عموما در خودروهای اقتصادی مثل رنو کوئید استفاده می‌شود؛ اما فراموش نکنیم که یک جعبه‌دنده‌ی AMT حدود ۴۰ درصد نسبت به معادل اتوماتیک خود سبک‌تر خواهد بود و پاگانی به همین دلیل از آن در هوایرا استفاده کرده است.

هوایرا رودستر

اگر آنقدر ثروتمند و البته خوش‌شانس باشید که یک پاگانی هوایرای رودستر بخرید، دو نوع سقف همراه آن به شما تحویل داده می‌شود. سقف سخت، ترکیبی از فیبر کربن و شیشه به همراه دارد که طبیعتا برای فصل‌های سرد سال که امکان استفاده از خودرو به صورت روباز وجود ندارد، روی هوایرا نصب خواهد شد. سقف نرم که از نوعی پارچه‌ی مقاوم ساخته شده است، می‌تواند در صندوق ماشین جای بگیرد و درهنگام باران‌های لحظه‌ای، به‌راحتی نصب شود.

هوایرا رودستر

قیمت باورنکردنی هوایرا رودستر، ۲.۴ میلیون دلار اعلام شده است. هرچند ۹۹ درصد مردم دنیا توان مالی کافی برای پرداخت این مبلغ ندارند، هم‌اکنون برای یک درصد باقی مانده هم فرصت خرید به پایان رسیده؛ چرا که تمامی ۱۰۰ دستگاه رودستری که قرار است پاگانی بسازد، قبلا پیش‌خرید شده است. در پایان این مطلب می‌توانید فیلم کوتاهی از حضور پاگانی هوایرا رودستر در نمایشگاه خودروی ژنو را تماشا کنید.

دانلود با کیفیت 360p   720p  1080p

هوایرا رودستر
هوایرا رودستر
هوایرا رودستر
هوایرا رودستر
هوایرا رودستر
هوایرا رودستر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات