سیستم عامل کروم در بخش آموزش همچنان رتبه اول را دارد

جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم عامل کروم توانسته است در بخش آموزش موفقیت خوبی کسب کند و تحقیقات جدید نشان می‌دهند که این موفقیت ادامه دارد.
تبلیغات

گوگل در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی برای گسترش سیستم عامل کروم در بخش آموزش (به‌خصوص آموزش قبل از دانشگاه) داشته است و به نظر می‌رسد که تلاش‌ گوگل اکنون به ثمر نشسته است. بر اساس گزارش موسسه FutureSource، سهم سیستم عامل کروم در ایالات متحده در بخش آموزش ۵۸ درصد بوده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۸ درصدی نشان می‌دهد. سهم بازار ویندوز ثابت مانده و مک او‌اس نیز کاهش سهم یک درصدی تجربه کرده است و اکنون تنها ۵ درصد بازار را در اختیار دارد. با توجه به ثابت بودن سهم ویندوز، می‌توان نتیجه گرفت که سیستم عامل کروم در حال تصاحب بازار iOS است. iOS در سال ۲۰۱۴ سهم ۲۶ درصدی، در سال ۲۰۱۵ سهم ۱۹ درصدی و اکنون تنها ۱۴ درصد سهم بازار دارد.

اوضاع در بقیه دنیا به چه صورت است؟ در دیگر نقاط دنیا، تصویر متفاوتی وجود دارد. ویندوز حضور گسترده‌ای در بازار بخش آموزش پیش از دانشگاه داشته است و با توجه به کاهش سهم اندروید، حتی سهم خود را گسترش می‌دهد. در سال ۲۰۱۶، ویندوز سهم ۶۵ درصدی، اندروید سهم ۱۶ درصدی، سیستم عامل کروم سهم ۶ درصدی و iOS سهم ۹ درصدی داشته‌اند. مک‌او‌اس و لینوکس سهم بسیار کمی دارند و تنها ۱ درصد بازار را به خود اختصاص می‌دهند.

این آمار نشان می‌دهد که تمرکز گوگل برای گسترش سیستم عامل کروم در بازار آموزش حداقل در ایالات متحده نتیجه داده است. گوگل و شرکایش در چند سال گذشته، کروم‌بوک‌هایی با تمرکز بر بخش آموزش روانه بازار کرده‌اند. برخی از شرکای گوگل همانند اچ‌پی، ایسر و لنوو نیز کروم‌بوک‌های ارزانی برای بخش آموزش عرضه کردند که در گسترش سهم گوگل در بازار تأثیر بسزایی داشت.

آمار سیستم عامل کروم
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات