لامبورگینی هوراکان پرفورمانته، رکورد پورشه 918 اسپایدر در پیست نوربرگرینگ را شکست

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
لامبورگینی هوراکان پرفورمانته، رکورد پیست نوربرگرینگ را که به جهنم سبز معروف است، شکست. رکورد قبلی این پیست در اختیار پورشه ۹۱۸ اسپایدر بود.
تبلیغات

زمان آن رسیده است تا با پادشاه جدید پیست نوربرگرینگ، لامبورگینی هوراکان پرفورمانته آشنا شوید. در تاریخ ۵ اکتبر سال ۲۰۱۶، هوراکان یک دور پیست نوربرگرینگ در نوردشلایف آلمان را در مدت زمان ۶ دقیقه و ۵۲.۰۱ ثانیه طی کرد. رکورد قبلی این پیست از سال ۲۰۱۳ تاکنون در اختیار خودروی پورشه ۹۱۸ اسپایدر با مدت زمان ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه بود. خودروهایی که قبل از هوراکان پرفورمانته در این پیست حضور داشته‌اند و زمان‌های قابل تحسینی نیز ثبت کرده‌اند شامل لامبورگینی آونتادور سوپرولوچه، رادیکال SR8، نیسان GTR نیسمو، مرسدس AMG GTR و چند خودروی سوپراسپرت و سریع دیگر هستند.

فردی که توانسته است این زمان باورنکردنی را با شکوه هر چه تمام به ثبت برساند، راننده‌ی آزمایشی لامبورگینی، مارکو ماپلی است. همان راننده‌ای که در سال ۲۰۱۵ با آونتادور سوپر ولوچه، یک دور پیست را در مدت زمان ۶ دقیقه و ۵۹.۷۳ ثانیه طی کرد.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی هوراکان پرفورمانته این است که این خودرو یک هایپرکار هیبریدی با قیمت بیش از چند میلیون دلار نیست و حتی وجه تشابهی بین این دو نوع خودرو وجود ندارد؛ با اینکه قیمت دقیق این خودرو هنوز اعلام نشده است، اما قطعاً در بازه‌ی قیمتی سوپراسپرت‌های زیر یک میلیون دلار قرار می‌گیرد. عامل اصلی تأثیرگذار در عملکرد هوراکان پرفورمانته، سیستم آیرودینامیک فعال لامبورگینی (Aerodinamica Lamborghini Attiva) است که به اختصار ALA نامیده می‌شود.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

این سیستم به تعدادی کانال‌های عبور هوا و فلاپ‌های تعبیه‌شده در جلو و عقب خودرو متکی است، که آیرودینامیک خودرو را طوری تنظیم می‌کند که با افزایش نیروی روبه پایین، باعث افزایش سرعت و پایداری در پیچ‌ها می‌شود. همچنین این سیستم با کاهش ضریب درگ در مسیر‌های مستقیم، در دستیابی به حداکثر سرعت و بهترین شتاب‌گیری کمک شایانی می‌کند. اسپلیتر جلویی و اسپویلر انتهای خودرو، دارای فلاپ‌های الکترونیکی هستند که با توجه به وضعیت خودرو باز و بسته می‌شوند. در مسیر مستقیم داخل پیست نوربرگرینگ نیز شاهد دستیابی هوراکان پرفورمانته به سرعت ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت بودیم. این سیستم شبیه سیستم آیرودینامیک فعال مک‌لارن است که در هایپرکار P1 و سوپراسپرت 650S استفاده شده است.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

البته هوراکان پرفورمانته در مقایسه با هوراکان استاندارد، در بخش‌های دیگر نیز بهبودهایی داشته است، که شامل کاهش وزن، افزایش توان خروجی پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر خورجینی، ارتقاء سیستم چهارچرخ محرک و شاسی هستند. همچنین این نسخه به تایرهای پیرلی تروفی R مجهز شده است. علاوه بر سیستم آیرودینامیک فعال لامبورگینی که باعث می‌شود خودرو بهترین عملکرد را در هر شرایط داشته باشد، ترمزها نیز در پیچ‌ها با کاهش سرعت چرخ داخل پیچ، باعث افزایش سرعت پیچیدن خودرو در پیچ‌ها می‌شود.

لامبورگینی نسخه‌ی نهایی هوراکان پرفورمانته را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ که در تاریخ ۱۷ اسفند سال جاری شروع می‌شود، رونمایی خواهد کرد. بعد از رونمایی از نسخه‌ی کوپه‌ی هورکان پرفورمانته، لامبورگینی نسخه‌ی اسپایدر این سوپراسپرت را نیز به خانواده‌ی این خودرو اضافه خواهد کرد.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیوی کامل این رکورد را تماشا نمایید.

دانلود : 360p - 720p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات